معمار 98

پل هایی برای حیوانات سالانه جان هزاران حیوان را حفظ میکنند

پل هایی برای حیوانات

پل هایی برای حیوانات

هر ساله تعداد زیادی از حیوانات در حال تلف شدن به دلایل مختلفی هستند. ولی خیلی از حیوانات به علت برخورد با وسایل نقلیه در دنیا جان خود را از دست می دهند، شاید باور این تعداد کمی تعجب برانگیز باشد که طبق آمارها روزانه تا یک میلیون حیوان، تنها در جاده های کشور آمریکا از بین می روند. از آنجا که این آمار کمی تامل برانگیز است کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا و کانادا، در فکر چاره اقدام کردند. آنها در سه دهه گذشته، شروع به ساخت و ساز پل‌هایی کرده اند که بسیار تاثیرگذار بوده اند. اما این پل‌ها با برخی دیگر تفاوت دارند و این تفاوت نه فقط در ظاهر آن‌ها، بلکه در کاربری‌شان نیز هست.

پل هایی برای حیوانات مثل پل خرچنگ و حتی پل های ماهی وجود دارد; پل پنگوئن در در نیوزیلند، پل معلق در جزیره کریسمسِ استرالیا; پل پارک ملی BANFF در کانادا، زیرگذری برای فیل ها در کنیا; پل طنابی در ویکتوریای استرالیا، مسیر گذر ماهی ها در کالیفرنیا; تونلی برای گذر لاکپشت ها از زیر ریل راه آهن در ژاپن; گذرگاه گوزن ها در کلرادو و دیگر پلهای حیاط وحش آلمان و نیوجرسی  و…

در بررسی تاریخچه این مورد; اولین پل حیوانات در دهه ۵۰ میلادی در کشور فرانسه احداث شد; باید ذکر کنیم که از بلندترین پلهای حیوانات در جهان Natuurbrug Zanderij Crailoo در کشور هلند است; این پل نزدیک به ۸۰۰ متر طول دارد. در امروز کشورهایی که اهمیت زیادی به این امر می دهند و در حفظ محیط زیست پیشگام هستند تلاش و حمایت فراوانی می کنند تا از حیات وحش منطقه خود حفاظت کرده و از ایمنی آنها اطمینان حاصل کنند.

مجله معمار۹۸ در این مطلب قصد دارد تا پل‌هایی را به شما معرفی کند که به دست انسان‌ها ساخته شده‌اند اما مخصوص عبور حیوانات هستند!

 

پل هایی برای حیوانات

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98