معمار 98

ورودی منزل و ایده های برتر در طراحی آن

ورودی منزل و ایده های برتر در طراحی آن

ورودی منزل اولین مکان در هر خانه ای است که توجه افراد را به سمت خود جلب می کند. بنابراین خوب است که برای بخش ورودی و راهرو منزل از ایده ها و طرح های جذابی برای دکوراسیون آن استفاده کنید. طراحی ورودی خانه، نشان دهنده سلیقه شما خواهد بود. کسانی که پا به منزل شما می گذارند، ابتدا با این بخش از خانه مواجه می شوند. چیدمان این قسمت از خانه ذهنیت و سلیقه شما را برای افراد نمایان می کند. پس سعی کنید برای این که این قسمت از خانه را به محیطی دلباز و چشمگیر تبدیل کنید، در تزیین آن نهایت خلاقیت و سلیقه را به کار ببرید. در ادامه با سایت معمار ۹۸ همراه باشید تا با هم نکات کاربردی و جذابی را در این خصوص دنبال کنیم.

 

تفکیک ورودی منزل در خانه

ورودی منزل و ایده های برتر در طراحی آن

در خانه هایی که ورودی منزل از بخش های دیگر تفکیک نشده است، می توان از پارتیشن استفاده کرد. با افزودن یک پارتیشن می توانید فضای جداگانه و محلی برای قرار دادن جاکفشی، جا لباسی و… ایجاد کنید. همچنین جدا کردن و پارتیشن بندی این بخش کمک می کند; تا همه افراد امکان دید به داخل فضای خصوصی در منزل را نداشته باشند. پارتیشن هایی که طرح ال شکل دارند در این زمینه مناسب تر بوده و استفاده از آن دید محدودتری نسبت به سایر بخش های منزل ایجاد می کند. برای تفکیک کردن این فضا از بخش های دیگر می توانید برای دیوار و سقف آن از رنگ ها و طرح های متفاوت از سایر بخش های خانه استفاده کنید. 

 

ایده ها و طرح هایی برای یک ورودی منزل شیک

ورودی منزل و ایده های برتر در طراحی آن

میزان نورپردازی در ورودی منزل

قبل از چیدمان و طراحی دکوراسیون ورودی خانه، روشنایی و نورپردازی این بخش را به اندازه مناسب انجام دهید. میزان روشنایی در این قسمت از خانه باید به اندازه کافی باشد تا لوازم و دکور موجود در آن جذابیت خود را نمایش دهد.

 
استفاده از آینه در ورودی منزل

استفاده از آینه در دکوراسیون ورودی منزل به زیبایی; روشن تر کردن محیط و بزرگتر نشان دادن فضا کمک بسیاری می کند. شما می توانید با توجه به طرح ورودی و رنگ های به کار رفته در این بخش، نوع و سبک آینه را انتخاب کنید. استفاده از آینه‌های گرد با لبه نازک طرح ساده و زیبایی به فضا بخشیده و آن را بزرگتر به نظر می رساند.

 

استفاده از عناصر چوبی و کاربردی در تزیین ورودی منزل

ورودی منزل و ایده های برتر در طراحی آن

یکی از لوازم پرکاربرد در این بخش از خانه استفاده از وسایلی مانند کمد رخت آویز و جاکفشی‌ است. شما می توانید از جا کفشی هایی که جای آویزان کردن لباس دارد استفاده کنید. در این صورت فضای کمتری اشغال شده و محیط را مرتب تر نشان می دهد. سعی کنید رنگ جاکفشی را طبق رنگ و طرح دکور خود انتخاب کنید. نا گفته نماند که جاکفشی های کوچک بهتر است رنگ خنثی داشته باشند. در ورودی هایی با فضای بزرگ برای ایجاد زیبایی بیشتر می توانید از جا لباسی های بزرگ تر استفاده کنید. برای این که حالت آویزان کردن لباس ها نمای شلوغ و نامرتبی نداشته باشد، می توانید از کمدهای دردار استفاده کنید.  

 

تأثیر جادویی گلدان ها در تزیین ورودی منزل

ورودی منزل و ایده های برتر در طراحی آن

گلدان‌هایی با گیاهان سبز و پرطراوت یکی از زیباترین ایده‌ها برای مزین کردن ورودی خانه است. در خانه هایی که ورودی آن فضای باز و بیشتری دارد; گلدان های بزرگ قرار دهید و به این ترتیب زیبایی محیط را دوچندان کنید. در ورودی هایی با راهروی کوچک می توان از گلدان هایی کوچک برای طراحی فضای آن استفاده کرد. فراموش نکنید گل ها و گیاهان طبیعی عطر و بویی دلنشین در فضا پراکنده و محیط را سرشار از انرژی مثبت می کند. برای نگهداری گلدان ها هم می توانید از قفسه و شلف های مناسب با طرح و رنگ گلدان ها و دکور فضا استفاده کنید و به زیبایی و جذابیت محیط آن بیفزایید.

 

افزایش زیبایی دکوراسیون ورودی منزل با استفاده از لوازم تزیینی

ورودی منزل و ایده های برتر در طراحی آن

استفاده از سبدها برای قرار دادن لوازم اضافی و بلا استفاده; هم از شلوغی و نامرتبی فضای ورودی کاسته و هم زیبایی و جذابیت محیط را افزایش می دهد. شما می توانید از سایر لوازم تزیینی همچون; تابلوها یا جاکلیدی های شکیل در محیط ورودی خانه استفاده کنید و محیط را در نظر مهمانان خود شیک و مرتب جلوه دهید. با قرار دادن لوازم تزیینی زیبا، به جذابیت ورودی خانه خود بیفزایید.

 

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98