معمار 98

رنگ و نورپردازی ورودی خانه و پله و راهرو

رنگ و نورپردازی ورودی خانه و پله و راهرو

رنگ و نورپردازی ورودی خانه و پله و راهرو ; زمانی که صحبت از طراحی ورودی منزل به میان می آید، راهرو و راه پله های خانه به ذهن خطور می کند. انتخاب طرح و دیزاین مناسب برای این بخش از منزل، در درجه اول منوط به انتخاب رنگ و نورپردازی مناسب می باشد. در این بخش از مقاله به اصول انتخاب رنگ و نورپردازی مناسب برای ورودی، راهرو و راه پله خانه پرداخته شده است.

رنگ فضای راهرو و ورودی منزل در  بزرگ تر و کوچک تر نشان دادن محیط و نیز;  سرد یا گرم تر جلوه دادن آن نقش دارد. به همین خاطر برای داشتن دکوراسیونی عالی در این بخش از خانه در انتخاب رنگ; حساسیت و دقت لازم را به کار ببندید. برای انتخاب رنگ مناسب با تکیه بر سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون منزل، میزان نور و ابعاد محیط راهرو خانه و ورودی منزل را هم در نظر داشته باشید. در ادامه مطلب قصد داریم ایده هایی در انتخاب رنگ برای دیوارهای راهرو و راه پله خانه مطرح نماییم که بر اساس آن بتوانید رنگ مناسب را انتخاب کنید. با سایت معمار ۹۸ همراه باشید.

 

راهنمای انتخاب رنگ ورودی منزل

شما می توانید برای رنگ آمیزی دیوار راه پله و راهرو خانه; انواع رنگ های سرد و گرم را در نظر داشته باشید. فقط فراموش نکنید که انتخاب رنگ را با توجه به رنگ دیوارهای سایر بخش های خانه و ابعاد محیط انجام دهید. برای راهروهای کوچک استفاده از رنگ های روشن مناسب تر است. اگر هم ورودی منزل دارای راهروی بزرگ است دست شما در انتخاب رنگ بازتر بوده و در آن محدودیت خاصی ندارید. رنگ های کمی تیره تر فضا را گرم و صمیمی تر نشان می دهد. با استفاده از رنگ های روشن و خنثی، فضا سرد و بزرگ تر به نظر می رسد. رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی دکور محیط را تأثیر گذار و پرهیجان و رنگ های سرد نظیر آبی فضا را دراماتیک و احساسی تر می کند.

رنگ و نورپردازی ورودی خانه و پله و راهرو

برای این که به راحتی بتوانید رنگ دیوار را با دکوراسیون محیط متناسب کنید; از رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری استفاده کنید; در راهروهای باریک برای این که فضا دلبازتر به نظر برسد از رنگ های روشن مانند کرمی، سفید و طوسی روشن استفاده کنید. برای دیوار راهروهای تاریک هم بهتر است از رنگ هایی مثل زرد، نارنجی یا خاکستری که تن ملایم دارند استفاده کنید. استفاده از رنگ های متضاد یا مکمل هم ایده خوبی برای ایجاد جلوه ای خاص و متفاوت در محیط می باشد. (رنگ و نورپردازی ورودی خانه)

 

اصول انتخاب سیستم روشنایی و نورپردازی ورودی منزل

نورپردازی راهرو و راه پله‌ ها، ورودی منزل را بسیار خیره کننده و چشمگیر می‎کند. شما می توانید با نورپردازی و استفاده از سیستم های روشنایی مناسب تغییرات اساسی در محیط ایجاد کرده و فضا را بسیار چشم­نواز کنید. بهتر است قبل از ایجاد تغییر در فضای ورودی منزل و نورپردازی آن اطلاعات کافی در این باره داشته باشید. در میان شیوه های متنوعی که برای نورپردازی ورودی منزل و راهروهای خانه مانند لامپ های سقفی و دیواری وجود دارد باید بتوانید سیستم روشنایی متناسب با محیط پیرامون و دکوراسیون آن انتخاب کنید.

راهرو خانه و تزیین دکوراسیون آن

نورپردازی راهرو خانه

بسیاری از افراد و طراحان دکوراسیون داخلی به اشتباه; توجه چندانی به نورپردازی ورودی منزل و راهرو نمی کنند و آن را صرف هزینه های اضافی می پندارند. در صورتی که راهروی ورودی در هر خانه ای اولین مکانی است که برای ورود به منزل باید از آن عبور کرد. با نورپردازی مناسب و دکوراسیون عالی می توان حس های خوب و صمیمانه ای را به مهمانان انتقال داد. نورپردازی مناسب در راهروهای کوچک جلوه ای زیبا و روشن به محیط می بخشد و دکوراسیون فضا هر چقدر هم که ساده باشد، شیک تر به نظر می رسد. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده اید، برای نورپردازی این بخش از منزل از لامپ های دیواری و سقفی، لامپ های هالوژن، لوستر و آباژور یا سیستم های روشنایی غیر مستقیم استفاده کنید. (رنگ و نورپردازی ورودی خانه)

 

نورپردازی راه پله خانه

رنگ و نورپردازی ورودی خانه و پله و راهرو

نورپردازی راه پله شامل نورپردازی دیواره های کناری و زیر پله ها می باشد. پخش نور ملایم با استفاده از نورهای مخفی در زیر پله ها فضا را چشم­نواز و دلنشین تر می کند. برای نورانی کردن راه پله می توانید از سیستم های روشنایی دیواری دکوراتیو هم برای روشنایی و هم برای زیباتر کردن دکوراسیون آن استفاده کنید. این چراغ ها بهتر است در ارتفاع بالاتری از دیوار راه پله نصب شوند تا نور را بهتر در فضا پخش کنند. برای ایجاد نورپردازی خاص و متفاوت می توانید دیواره های کناری را با لامپ های کوچک و ریز در مسیر پله ها چراغانی کنید. نورهای درخشان این لامپ ها در شب جلوه ای خاص و زیبا به محیط عطا می کنند.

رنگ و نورپردازی ورودی خانه و پله و راهرو

 

رنگ و نورپردازی ورودی خانه و پله و راهرو

امیدواریم بر اساس ارائه این مطالب توانسته باشید; انتخاب رنگ و نورپردازی مناسب برای راهرو و راه پله منزلتان را به بهترین نحو انجام داده و طرح جذاب و ایده آلی برای دکوراسیون این بخش از منزلتان داشته باشید. (رنگ و نورپردازی ورودی خانه)

 

 

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98