معمار 98

مزایا و معایب کاغذ دیواری و بررسی انواع آنها

مزایا و معایب کاغذ دیواری

همراهان معمار۹۸ سلام: در این پست مزایا و معایب کاغذ دیواری رو بررسی میکنیم و انواعشون رو میگیم.

کاغذ دیواری ها فضا رو منحصر به فرد و لوکس می کنن: طرح ها، رنگ ها و بافت های متفاوتی دارن و برای اکثرفضاها قابل استفاده هستن. برای مکان هایی که دیوارها کثیف هستن یا لکه دارن، کاغذ دیواری یک گزینه عالیه، چون همه رو می پوشونه. یکی از ویژگی های کاغذ دیواری اینه که در برابر گرما و رطوبت و گرد و خاک مقاومه.

مزایا و معایب کاغذ دیواری
کاغذ دیواری مقرون به صرفست:

انواع و قیمت های متفاوتی دارن و امکان خرید اونها برای همه افراد جامعه با درآمد های مختلف وجود داره. اگرچه هزینه های اولیه و نصب کاغذ دیواری گرون تر از رنگه ، اما کاغذ دیواری دوام بالاتری نسبت به رنگ داره. کاغذ دیواری به آسانی با مواد شوینده ی رایج تمیز می شه، بدون اینکه در اثر تمیز کردن های مکرر آسیب ببینه. (مزایا و معایب کاغذ دیواری)

مزایا و معایب کاغذ دیواری

 

معایب استفاده از کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری به دلیل بافت غنی تر، جذب نور بیشتر و طرح هایی که داره می تونه فضاهای کوچیک رو کوچک تر از اونچه که هست نشون بده. اما با انتخاب کاغذ دیواری مناسب می تونین این مشکل رو حل کنین.

مزایا و معایب کاغذ دیواری

 

انواع مدل های کاغذ دیواری:

کاغذ دیواری براساس مواد به کار رفته در ساختِ اون، انواع مختلفی داره.

کاغذ دیواری وینیل:

رایج ترین انواع کاغذ دیواری های موجود در بازاره که میشه اون ها رو در اتاق های مختلف مورد استفاده قرار داد. یک طرح بر روی یک کاغذ چاپ می شه و سپس با مواد پلاستیکی وینیل پوشش داده می شه. در بازار با ابعاد کوچک ۵ مترمربع و بزرگ ۱۶ مترمربع در بازار وجود داره.

مزایا و معایب کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری برجسته:

این نوع کاغذ دیواری ها دارای طرح های برجسته بر روی کاغذ هستن که مثل وینیل به راحتی نصب و کنده می شن و قابل شستشو هست. (مزایا و معایب کاغذ دیواری)

کاغذ دیواری وینیل پارچه ای:

این نوع کاغذ دیواری ها بسیار بادوام هستن، آستَرِ اون ها از جنس پارچه بافته شده هست که با یک پوشش پلاستیکی وینیل پوشیده می شه. این کاغذ دیواری برای راهرو ها، اتاق بچه ها، اتاق بازی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و حمام مناسب هست و اینکه به آسونی نصب و کنده می شون و قابل شستشو هستن.

مزایا و معایب کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری فویلی:

در این نوع کاغذ دیواری ها طرح ها بر روی یک فلز براق چاپ می شن. این نوع کاغذ دیواری ها بیشتر در آشپزخانه و حمام استفاده می شن. نصب این نوع کاغذ دیوار ها دشوار هست، اما به آسونی کنده شده و قابل شستشو هستن.

مزایا و معایب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری لاین:

این نوع کاغذ دیواری ها یا کاغذی هستن یا فایبرگلاس. که به راحتی نصب و کنده میشن.

مزایا و معایب کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری نانو:

به دلیل تکنولوژی خاص در ساخت، ضد دوده و کثیفی هستن، پاره نمی شن، ضد حساسیت هستن، در برابر تابش آفتاب مقاومن و عایق صدا و گرما هستن. و به همین دلایل قیمت بالاتری نسبت به سایر کاغذ دیواری ها دارن.

مزایا و معایب کاغذ دیواری

 

شما تا به حال از کاغد دیواری استفاده کردید؟ چطور بود؟ از تجریباتتون بگید.

ممنون از توجه شما. اگر این پست برای شما مفید بود با دوستانتون به اشتراک بزارید.

 

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98