معمار 98

مرور و جمع‌بندی آزمون نظام مهندسی ساختمان – نظارت و اجرا

مرور و جمع‌بندی برای آزمون نظام مهندسی ساختمان

برای مرور و جمع‌بندی و تست کار کردن در زمان باقیمانده تا آزمون نظام مهندسی ساختمان، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

 

۱- ساعت خوابتان را منظم کنید، غذای خوب بخورید، کمی ورزش کنید.

۲- برنامه‌ریزی: یک برنامه‌ریزی دقیق برای هر روز تا آزمون تهیه کنید. در این برنامه‌ریزی، زمان‌های مشخصی برای جمع‌بندی مباحث مختلف و تست کار کردن در نظر بگیرید.

۳- درس نخوانید، بلکه مرور کنید و تست بزنید. باید مطالب قبلی را به حد تسلط برسانید.
الف) تورق سریع کتاب‌های درسی و کمک درسی و خواندن تیترهای اصلی و فرعی،
ب) مطالعه تمام خلاصه نویسی‌ها و یادداشت‌های شخصی خودتان.

۴- تمرین با سؤالات سنوات گذشته: برای مرور و جمع‌بندی آزمون نظام مهندسی ، با سؤالات گذشته، تست کار کنید و نکات مهم را درباره هر درس یادداشت کنید.

۵- حل تست‌های تألیفی و تمرینی شبیه‌ساز: با حل تست‌های شبیه‌ساز، تسلط‌تان را بیشتر کرده و با نتایج به دست آمده، نکات مهم را یادداشت کنید.

۶- تست‌های هایلایت: تمامی تست‌هایی که در کل دوران مطالعاتی هایلایت کرده بودید; (نتوانستید پاسخ دهید یا به اشتباه پاسخ داده بودید) را مجدد بررسی و حل کنید. این سؤالات تمامی نقاط ضعف شما هستند که با حل آنها خیالتان آسوده‌تر خواهد بود.

۷- آزمون جامع شبیه‌سازی: این آزمون‌ها از چند جهت مهم هستند; هنر آزمون دادن، مرور مطالب و شناسایی مباحثی که داوطلب نیاموخته و اصلاً نباید در جلسه آزمون وقتش را صرف این مطالب کند. پس توصیه می‌کنیم داوطلبان بسته به توانایی‌شان آزمون آزمایشی داشته باشند.

۸- آن‌هایی که قوی‌ترند هر یک روز در میان و کسانی که متوسط‌ند; دو روز در میان آزمون جامع بزنند، چرا که نیاز به مرور و برطرف کردن نقاط ضعف دارند.

۹- اگر فرصت نکردید کلیه مباحث را مطالعه کنید، با توجه به زمان باقی مانده هر فصل از مباحث یا منبعی که درک آن برای شما سخت است و یا به اصطلاح انرژی منفی به شما منتقل می‌کند، کنار بگذارید.

۱۰- روش‌های مدیریت زمان در جلسه‌ی آزمون را یاد بگیرید و تمرین کنید. ابزار و روش اصلی برای پاسخدهی، چیدمان کتاب‌ها، و سایر موارد را از همین حالا بررسی و تمرین کنید.

۱۱- توجه کنید، شما با قصد یادآوری تستی مطالب را مطالعه کردید. پس قرار نیست کنفرانس دهید و نگران این باشید که فرضاً محتوای مبحث ۹ یا ۱۰ در ذهنتان هست یا خیر. بلکه با نگاه به سؤال یا گزینه‌ها مطالب تداعی خواهند شد.

۱۲- مغز شما در روز آزمون به بالاترین سطح از انرژی نیاز دارد، پس سعی کنید با تنظیم ساعت خواب و تغذیه در هفته پایانی به کارکرد مغز خود در روز آزمون کمک کنید.

 

 

   آمادگی آزمون نظام مهندسی ساختمان: کلیک کنید

آزمون نظام مهندسی ساختمان

 

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98