معمار 98

مجله خبری ۳ معماری – مهمترین اخبار و رویدادهای معماری

مجله خبری 3 معماری

مجله خبری ۳ معماری- اخبار معماری در قالب مجله خبری هر دو هفته یکبار منتشر شده و شامل آخرین و مهمترین رویدادی های معماری ایران و جهان می باشد.

مشاهده بصورت ویدویی:

 

متن اخبار:
  • پردیس خانه(pardis khane)، اثر نیما و سینا کیوانی که با الهام از باغ ایرانی ساخته شده; نامزد جایزه “دیزین”، یکی از مهم ترین جایزه‌های جهان در حوزه معماری شد. داوری این جایزه از سوی معماران برجسته‌ای چون نورمن فاستر، دَنیل لیبسکیند، فیلیپ اِستارک، سوفوجیموتو، دیوید آدجایه، اُدیل دِک و فرشید موسوی و بسیاری دیگر است که بعضی از آنها جایزه پریتزکِرِ معماری را از آن خود کرده‌اند.

 

  • پل جدید جِنوای ایتالیا دو سال پس از سقوط افتتاح شد; در ماه اوت ۲۰۱۸ ،پل هوایی در شهر جنوا در حالی که چندین ماشین بر روی آن در حال حرکت بودند، در پی بارش سنگین باران فرو ریخت و در نتیجه آن، ۳۸ نفر جان باختند. رِنزو پیانو، معمار مشهور ایتالیایی طراحی پل جدید را بر عهده داشته است. (مجله خبری ۳ معماری)

 

  • سیاوش ارمَجانی معروف به سیا ارمجانی مجسمه‌ساز و معمار ایرانی در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

 

  • نقش رستم و نقش رجب ثبت جهانی شدند; مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از ثبت جهانی نقش رستم و نقش رجب با پیوست به میراث جهانی تخت جمشید خبر داد.

 

  • آزمون طراحی معماری ۹۹ در حالی در ششم شهریورماه برگزار شد; که داوطلبین به زمان بر بودن آزمون و عدم توجه طراحان سوال به شرایط فعلی بخاطر ویروس کرونا اعتراض داشتند.

 

  • و کتاب هفته، “پرسش‌های ادراک، پدیدارشناسی معماری” – مترجمان; مرتضی نیک فطرت، سیده صدیقه میرگذار

 

سپاس از همراهی شما

 

مطالب مشابه: اخبار معماری ایران و جهان

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98