معمار 98

تغییر عربستان سعودی تا سال ۲۰۳۰ میلادی با پروژه های تریلیون دلاری

عربستان صعودی تا سال 2030

عربستان سعودی چند سالی است شروع به تغییرات زیادی کرده و در آینده نیز تغییر خواهد کرد. این تغییرات عربستان از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۳۰ به عنوان ۶ پروژه بزرگ در حال انجام است. این کشور یک کشور غنی از نفت است. عربستان سعودی اکنون جزو ثروتمندترین کشورهای کره زمین است. اکنون پایتخت آن ریاض، مملو از آسمان خراش است و بسیار مدرن است. معماری شهرهای سعودی بسیار جذاب است. در اینجا ۶ پروژه وجود دارد که این کشور را تغییر شکل می دهند. (معماری و شهرسازی عربستان مدرن)

 

شماره ۶: شهر اقتصادی ملک عبدالله

با مساحت ۱۷۳ کیلومتر مربع توسعه (۶۶.۸ متر مربع); این شهر در امتداد ساحل دریای سرخ، در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال جده ، مرکز تجاری عربستان واقع شده است.

 

شماره ۵: فرودگاه پادشاه عبدالعزیز

توسعه جدید سه مرحله ای فرودگاه بین المللی پادشاه عبدالعزیز; در سپتامبر ۲۰۰۶ آغاز شد و هم اکنون برای شروع نرم در ماه مه سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است. این پروژه به منظور افزایش ظرفیت سالانه فرودگاه از ۱۳ میلیون به ۸۰ میلیون مسافر طراحی شده است.

این ساختمان شامل ساختمان ترمینال مسافرتی با نام تجاری جدید; برج کنترل ترافیک هوایی (ATC) ، محوطه ایستاده و آسفالت شده فرودگاه; روشنایی، سیستم های شبکه سوخت و شبکه زهکشی آب طوفان است. همچنین یک سرویس پشتیبانی جدید ساخته شده و به سیستم های موجود باند فرودگاه ارتقا خواهد یافت. طبق اعلام GACA – اداره كل هواپیمایی عربستان، این سه مرحله با افزایش ظرفیت مرحله ای به ۳۰ میلیون ، ۶۰ میلیون و ۸۰ میلیون مسافر در سال مشخص می شود.

از طریق شبکه ریلی با سرعت زیاد Haramain به فرودگاه جدید دسترسی خواهید داشت; خیابان پرنس ماجد به بزرگراه ال لیث متصل خواهد شد و یک مسیر سریع حمل و نقل شمال – جنوب را تشکیل می دهد. (عربستان سعودی تا سال ۲۰۳۰)

 

شماره ۴: مترو ریاض

دولت عربستان سعودی روز یکشنبه برای طراحی و ساخت سیستم ریلی مترو در پایتخت ریاض، ۲۲.۵ میلیارد دلار قرارداد به سه کنسرسیوم تحت رهبری خارجی اعطا کرد. مقامات سعودی گفتند، این پروژه که شامل شش خط ریلی با ۱۷۶ کیلومتر (۱۱۰ مایل) و حمل قطارهای برقی و بدون راننده باشد، بزرگترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان است که هم اکنون در دست توسعه است.

دولت اعلام كرد غول ساخت و ساز آمريكا Bechtel Corp گروهی را به عهده دارد; كه با يك قرارداد ۹،۴۵ ميليارد دلاري براي ساخت دو خط برنده شد; کنسرسیومی به سرپرستی Fomento de Construcciones y Contratas (FCC.MC) اسپانیا با یک قرارداد ۷.۸۲ میلیارد دلاری برای سه خط برنده شد ، در حالی که Ansaldo STS ایتالیا (STS.MI) گروهی را برنده می شود که توانست ۵.۲۱ میلیارد دلار سفارش کسب کند.

دولت گفت که کار طراحی بلافاصله آغاز می شود;و ساخت و سازها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ آغاز می شود. این پروژه در سال ۲۰۱۹ به پایان می رسد.

 

شماره ۳: پروژه Jubail City

این بزرگترین شهر صنعتی جهان خواهد بود; این پروژه ۸۰ میلیارد هزینه خواهد داشت و تا سال ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید.

 

شماره ۲: بسط مسجد جامع الحرام

این بزرگترین سازه مذهبی در کره زمین خواهد بود; این پروژه ۱۰ میلیارد هزینه خواهد داشت و تا سال ۲۰۱۹ انجام خواهد شد.

 

شماره ۱: شهر اقتصادی جده

شهر اقتصادی eddah، که قبلاً با نام Kingdom City شناخته می شد; یک پروژه ۵،۲۰۲،۵۷۰ متر مربع (۵۶،۰۰۰،۰۰۰ فوت مربع) (۲ مایل مربع) است که برای ساخت و ساز در جده، عربستان سعودی تصویب شده است. این پروژه توسط شرکت هلدینگ Kingdom، یک شرکت متعلق به شاهزاده آل ولید بن طلال طراحی شده است. شهر اقتصادی جده میزبان توسعه تجاری و مسکونی شامل خانه ها ، هتل ها و دفاتر خواهد بود.

محور توسعه برج جده خواهد بود که قرار است پس از اتمام آن;بلندترین ساختمان جهان باشد. تخمین زده می شود که کل پروژه ۲۰ میلیارد دلار (۷۵ میلیارد SR) هزینه داشته باشد. شهر اقتصادی جده یک پروژه سه فاز است. برج جده در فاز یک ساخته خواهد شد ، زیرساخت های این پروژه در فاز دوم ایجاد می شود ، فاز سوم آن سود خواهد بود.

 

امیدوارم این فیلم را دوست داشته باشید.
از آن لذت ببرید و اشتراک گذاری را فراموش نکنید. 🙂

عربستان سعودی تا سال ۲۰۳۰ – معماری و شهرسازی عربستان مدرن

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98