معمار 98

چند ایده جذاب برای طراحی دکوراسیون فضای‌ باز منزل

دکوراسیون فضای‌ باز

طراحی دکوراسیون برای خانه‌هایی که حیاط‌های بزرگی دارند، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در زیباتر شدن آن اثر زیادی داشته باشد. برای این که بتوانید طراحی خوبی را برای دکوراسیون فضای باز اطراف خود داشته باشید در ابتدا باید لیستی از کارهایی که می‌خواهید آن‌ها را انجام دهید، تهیه کنید. سپس با برنامه ریزی کامل همه آیتم‌های لازم را تهیه کرده و با دقت به طراحی یک دکوراسیون زیبا بپردازید. در ادامه به بررسی ایده‌هایی می‌پردازیم که برای طراحی فضای باز می‌توانید از آن کمک بگیرید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

ایده هایی جذاب برای طراحی دکوراسیون فضای باز

برای طراحی دکوراسیون فضای باز ایده‌های بسیار زیادی مطرح می‌شود که می‌توانید بنا به سیلقه خود هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه برخی از این ایده‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

 
استخر با نورپردازی حرفه‌ای

اگر منزل شما ویلایی است;برای طراحی دکوراسیون فضای باز در آن می‌توانید استخری را نیز تعبیه‌کنید; البته برای زیباترشدن استخر می‌توانید نورپردازی‌های جذابی را نیز چاشنی آن کنید.

دکوراسیون فضای‌ باز

 
از طرح‌های چوبی استفاده کنید

امروزه وسایل تزئینی بسیار زیادی با کمک چوب ساخته می‌شوند; همه این وسایل می‌تواند در زیباتر ساختن دکوراسیون فضای باز به شما کمک بسیار زیادی بکند.;مجسمه ها و یا تابلو‌های چوبی می‌تواند فضا را از سادگی خارج‌کند.

دکوراسیون فضای باز
 
آلاچیق‌ها را فراموش نکنید

از انواع آلاچیقی که موردتوجه عموم مردم  قرار می‌گیرد می‌توان به آلاچیق‌های چوبی اشاره‌کرد.;این نوع از آلاچیق‌ها هم می‌توانند برای فضاهایی نظیر پارک و باغ و هم برای منازل مورداستفاده قرار گیرد.;علاوه براین استفاده از آلاچیق زیبایی منزل شما را دو چندان می‌کند; کاربردهای مفیدی را نیز برای شما به همراه خواهدداشت. البته آلاچیق‌های چوبی کاربردهای بسیارزیادی دارند که بسته به مکانی که می‌خواهید از آن‌ها استفاده‌کنید، متفاوت ازهم خواهند بود.

دکوراسیون فضای باز

 
در طراحی دکوراسیون فضای باز، اتاق نشیمن بیرونی فراموش نشود

شما تنها باخرید یک دست مبلمان راحتی (مخصوص نشیمن) و قرار دادن آن در فضای باز به راحتی می‎توانید اتاق نشیمن خود را به حیاط منتقل‌کنید. برای طراحی بیش‌تر می‌توانید از ایده‌هایی که در اتاق نشیمن تان استفاده کرده‌اید، بهره بگیرید. برای مثال می‌توانید یک شمع دان و یا یک شومینه را به فضا اضافه کنید.

دکوراسیون فضای بیرونی

 
یک الونک برای نگهداری تجهیزات خود مهیا کنید

مسلماً طراحی دکوراسیون فضای باز ابزارها و وسایل بسیار زیادی را خواهد داشت;که از جمله آن‌ها می‌توان به ابزارهای باغبانی و یا تجهیزات استخر اشاره کرد. بهتراست مکان مخصوصی وجود داشته باشد که بتواند همه این تجهیزات را درخود جای دهد و در صورت لزوم نیز بتوانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته‌باشید.

طراحی دکوراسیون فضای‌ باز

 
برای جذاب‌‌ترکردن فضا می‌توانید وسایل بسیار زیادی به‌کاربرید

برای جذاب‌تر کردن فضای باز منزل خود می‌توانید از وسایل بسیار زیادی استفاده‌کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از فواره است. فواره به تنهایی می‌تواند محیطی جذاب و دلنشین را برای اعضای خانواده شما رقم زند.

دکوراسیون فضای باز

هم چنین می‌توانید ظرف‌هایی را در بخش‌های مختلف منزل خود قراردهید و در آن‌ها برای پرنده‌ها غذا بریزید.

در آخر باید توجه داشته باشید که طراحی دکوراسیون فضای باز تلفیقی از مهندسی و خلاقیت است، که هر کدام اهمیت خاص خود را دارد. برای این که طراحی شما منحصربه فرد باشد و جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد، لازم است هردوی این موارد رعایت شود. مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد بتوانید طراحی خوبی را برای منزل خود داشته باشید.

 

تحریریه معمار ۹۸

سایر مطالب مرتبط با دکوراسیون فضاهای بیرون

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98