معمار 98

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و نکات لازم برای جذابیت آن

دکوراسیون آشپزخانه

از آشپزخانه به عنوان قلب خانه یادمی‌شود ، زیرا خانم خانه بیش تر وقت خود را در این مکان می‌گذارد. بنابرین نیاز است تا دکوراسیون آشپزخانه جذابیت‌های خاصی داشته باشد تا از حالت یکنواختی خارج‌شود. در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که با تکیه بر آن ها می‌توانید انتخاب بسیار خوبی را برای طراحی دکوراسیون‌ آشپزخانه داشته‌باشید . در ادامه این مطلب با ماهمراه باشید.

بررسی نکات لازم برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب اجاق گاز مناسب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

اگر می‌خواهید برای آشپزخانه خود اجاق گاز مناسبی را انتخاب‌کنید; دقت داشته‌باشید که به دنبال اجاق گازهای قدیمی نروید; امروزه گازهای برقی و رومیزی متنوعی وارد بازارشده‌است که می‌تواند سبب جذابیت محیط آشپزخانه شما شود. البته گازهای برقی و رومیزی مزایای بسیار بیش تری را نسبت به اجاق گازهای قدیمی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش تولید گرما هنگام پخت اشاره‌کرد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

بهره‌گیری از پنجره در فضای آشپزخانه

از پنجره غافل نشوید. وجود پنجره در طراحی دکوراسیون آشپزخانه فضا را دلبازتر و جذاب تر می‌کند. هم چنین خودتان هم آرامش بیش تری را در آشپزخانه‌های نورگیر خواهید داشت. البته می‌توانید برای جذاب تر ساختن دکوراسیون روی کابینت‌ها نورمخفی بزنید.

 

انتخاب کانتر مناسب

برای جذاب ترکردن دکوراسیون آشپزخانه می‌توانید; کانترهای زیبایی را انتخاب‌کنید. این انتخاب تاثیر بسزایی را در جذابیت آشپزخانه‌های امروزی دارد.

 

انتخاب رنگ مناسب

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

در انتخاب رنگ برای آشپزخانه دقت لازم را داشته‌باشید; بهترین رنگ در طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید است; می‌توانید رنگ سرامیک‌ها و کاشی‌های آشپرخانه را نیز سفید انتخاب کنید، همه این کارها سبب دلبازتر شدن آشپزخانه خواهدشد.

البته در بیش تر آشپزخانه های ایرانی رنگ‌های اصلی به کار رفته در آن خنثی هستند و این سبب یکنواخت شدن محیط آشپزخانه می‌شود. به همین دلیل بهتراست با استفاده از رنگ‌های شادتر جذابیت فضا را بیش ترکنید.

کابینت مناسب برای جذاب تر کردن دکوراسیون آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

مهم ترین بخش هر آشپزخانه، کابینت‌ها هستند; قبل از هر چیزی در انتخاب کابینت‌ها جادار بودن آن ها را مدنظر قرار دهید. دراین صورت دیگر کمبود جا نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی همه وسایلتان را دسته بندی کنید.

نکته دیگر این که اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است به دنبال کابینت‌هایی باشید که درهای آن آینه ای و یا شیشه ای اند. استفاده ازاین کابینت ها باعث می‌شود تا فضای آشپزخانه شما بزرگ تر دیده‌شود.

 

استفاده از گل و گیاه

 بهره‌گیری از گل و گیاه آپارتمانی مسلما می‌تواند روح تازه ای را به دکوراسیون آشپرخانه شما ببخشد. هم چنین استفاده از گل و گیاه برای تهویه طبیعی فضای آشپزخانه نیز مناسب خواهدبود.

 

انتخاب کفپوش مناسب برای آشپزخانه

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

کفپوش آشپزخانه باید در مقابل نفوذ مایعات مقاومت داشته باشد و به هیچ عنوان لیز نباشد; زیرا احتمال ریختن مایعات روی کفپوش آشپزخانه بسیار بالا است و درصورت بی کیفیت بودن مجددا نیاز به تعویض پیدا خواهدکرد. انتخاب کفپوش مناسب در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

باید در انتخاب رنگ کفپوش باید دقت لازم را داشته باشید; رنگی که برای کفپوش انتخاب می‌کنید باید با سایرآیتم‌های آشپزخانه هماهنگی داشته باشد; هم چنین دقت کنید سرامیک‌هایی که برای کف پوش انتخاب می‌کنید به هیچ عنوان شیاردار نباشند زیرا سبب انباشته شدن چربی  در شیار می‌شود ، که پاک کردن آن را بسیاردشوار می‌کند.

 

از قراردادن تهویه مصنوعی و یا طبیعی در آشپزخانه غافل نشوید

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید اجاق گاز را کنار پنجره آشپزخانه قراردهید; این کار دکوراسیون آشپزخانه را به هم خواهد ریخت; بهترین آیتمی که می‌تواند کنار پنجره قرار بگیرد، سینک ظرفشویی است; به این نکات ظریف درچیدمان و طراحی دکوراسیون آشپزخانه حتما توجه کنید.

در این مقاله همه آن چه برای چیدمان و طرحی دکوراسیون آشپزخانه نیاز دارید بررسی شده‌است; اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد دکوراسیون بخش‌های منزل خود کسب کنید، می‌توانید سایر مقالات این سایت را مطالعه کنید.

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98