معمار 98

سرویس حمام و رختشویی منزل مسکونی و نکات ضروری بهداشتی

سرویس حمام و رختشویی خانه

سرویس حمام و رختشویی ، در تمام منازل ما بسیار مهم است; دکور این دو مکان در منزل نیز برای خیلی از ما از نظر روانی قابل توجه است. مسائل مربوط به بهداشت این دو مکان در خانه، همواره یکی از عوامل اثر گذار محسوب می شود. همیشه وقتی وارد این فضاها در خانه می شویم حس چرک و کثیفی به ما دست میدهد. اما این نشان از نداشتن یک دکوراسیون شیک و تمیز در این فضاها است. با ما همراه باشید تا این مورد را بررسی کنیم.

 

اهمیت سرویس حمام و رختشویی خانه

سرویس حمام و رختشویی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد; مسائل مربوط به بهداشت این دو مکان در خانه، همواره برایمان مهم است; وجود چندین نمونه در خانه می تواند در بهبود رفاه افراد تاثیر شگرفی داشته باشد.;در هنگام ساخت یا خرید خانه باید به شکل و نقشه ساخت این دو مکان توجه ویژه ای شود و اگر سرویس حمام و رختشویی خانه افراد، مشکلی داشته باشد نمی توان زندگی آرامی را در این خانه گذراند.

برای رسیدن به این آرامش باید هزینه کنید و بهترین ها را برای این دو بخش خانه خرید کنید; وجود این سرویس ها در مکان مناسب، سبب می شود که افراد بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند.;حتی تصور خانه ای بدون سرویس حمام و رختشویی خوب، بسیار دردناک می باشد.

سرویس حمام و رختشویی خانه

 

نکات ضروری در سرویس

وجود تهویه مناسب یا پنجره در سرویس حمام و رختشویی، امری مهم و ضروری به نظر می رسد; بدون وجود یک تهویه مناسب، نمی توان در این مکان ها چندان دوام آورد و ممکن است به افراد احساس خفگی و تنگی نفس، دست بدهد. هنگام نصب تهویه باید به محل قرار گیری دریچه توجه کافی را داشته باشید که در مکان مناسبی قرار داشته باشد.

برای قسمت کف سرویس حمام و رختشویی; باید از مصالحی استفاده کرد که هم به راحتی شسته شود; هم نسبت به آب غیر قابل نفوذ باشد و باعث لغزیدن افراد نشود. دیوارها در این دو مکان باید از پوشش خوبی برخوردار باشند و بتوانند رطوبت زیادی را تحمل کرده و از خود عبور ندهند. وجود مصالحی با سایز کوچک سبب می شود که شیب این سرویس ها کم تر باشد و میزان آسیب ها و شکستگی ها در این سرویس ها به حداقل ممکن برسد.

اگر رطوبت زیادی از دیواره ها و کف سرویس ها عبور نکند; احتمال کپک زدن این مکان ها کم تر از قبل خواهد بود و با خیال آسوده تری می توان از این سرویس ها استفاده نمود. وجود شیبی ملایم برای سرویس های مخصوص افراد سالمند، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای کمک به آن ها باشد.

 

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98