معمار 98

راهرو خانه و تزیین دکوراسیون آن

راهرو خانه و تزیین دکوراسیون آن

راهرو خانه اولین مکانی است که افراد هنگام ورود پا به آن می گذارند. تزیین دکوراسیون آن ضروری به نظر می رسد. در این بخش از مقاله به ایده ها و موارد لازم برای طراحی این قسمت از منزل پرداخته شده است.

 

طراحی راهرو خانه و ورودی منزل

ممکن است برخی افراد به راهرو خانه و ورودی منزل خود توجه چندانی نداشته; و این بخش از خانه را نادیده بگیرند. در صورتی که این قسمت راه ورود به خانه است و دکوراسیون این قسمت حسن سلیقه صاحب خانه را نشان می دهد. علاوه بر آن در خانه های کوچک و مدرن، فضای راهرو می تواند به عنوان مکانی برای قرار دادن برخی وسایل استفاده شود. شما می توانید با ایجاد تغییرات و تزیین این بخش از منزلتان، آن را از حالت یکنواختی و خسته کننده درآورده و انرژی های بیشتری در فضا حاکم کنید. برای داشتن یک خانه دوست داشتنی و جذاب، از ورودی منزل و راهرو خانه شروع کنید و ایده ها و طرح های نوینی را برای تزیین آن به کار ببرید. در ادامه با سایت معمار ۹۸ همراه باشید تا نکات و راهنمایی های لازم را در این خصوص با هم مرور کنیم.  

 

روش تزیین دیوارهای راهرو خانه

برای تزیین راهرو خانه خود ابتدا از دیوارهای آن شروع کنید. می توانید کار تزیین دیوار را با رنگ، کاغذ دیواری یا نقاشی های دیواری انجام دهید. دیوار راهروهای پهن و بزرگ را می توانید با کاغذ دیواری تزیین کنید. امروزه در خانه های مدرن برای ایجاد تداوم بصری و پویایی محیط از ترکیب رنگ و نقاشی و کاغذ دیواری استفاده می شود. نقاشی های دیواری با تصاویری زیبا و جذاب از مناظر یکی دیگر از ایده های تزیین دیوار راهرو خانه می باشد. ایده نقاشی دیواری با طرح هایی از طبیعت محیط مورد نظر را سرشار از انرژی های روح­بخش می کند و در روح و روان افراد تأثیر مثبت به جا می گذارد. طرح آجری نیز سبک جدیدی برای طراحی دیوار راهرو به حساب می آید. ایده دیوار آجری با نورپردازی های خاص محیط خانه را دل­نشین می کند.

راهرو خانه و تزیین دکوراسیون آن

 

استفاده از اقلام تزیینی در دکوراسیون راهرو خانه

اگر راهرو خانه بزرگ باشد، مانور زیادی برای استفاده و به کارگیری لوازم تزیینی و دکور در آن وجود دارد. قرار دادن یک میز در جلوی در ورودی فضای خوبی برای جاگذاری وسایل در داخل آن است. همچنین روی میز مکان مناسبی برای قرار دادن اشیای تزیینی مانند گل و چراغ های رنگی است. جاکفشی و جالباسی از لوازم مورد نیاز برای سازماندهی و مرتب جلوه دادن راهرو می باشد. با قرار دادن کفش ها و لباس های بیرونی درون آنها از به هم ریختگی و شلختگی محیط جلوگیری کنید. نصب شلف در فضای راهرو هم می تواند مکان مناسبی برای قرار دادن وسایل لازم و نیز لوازم تزیینی و دکوری باشد.

اگر فضای کافی در راهرو منزلتان در اختیار دارید، بهتر است یک نیمکت یا صندلی در آن قرار دهید. علاوه بر استفاده دکوری، نیمکت یا صندلی می تواند برای رفع خستگی در زمان های انتظار هم کاربرد داشته باشد. آینه از لوازم الزامی در راهرو خانه به شمار می آید. افراد معمولاً نیاز دارند هنگام خروج از خانه یا ورود به آن ظاهر خود را تماشا کنند و حساسیت های خود را برطرف سازند. بنابراین استفاده از یک آینه با فرم و قاب مناسب به شما یاری خواهد کرد.

راهرو خانه و تزیین دکوراسیون آن

 

ایده های چیدمان راهرو خانه

برای تزیین و چیدمان راهرو خانه با تکیه بر خلاقیت و سلیقه ­تان می توانید مکانی جذاب و عالی برای خوش آمدگویی مهمانان فراهم کنید. برای تزیین و جلوه بخشیدن به محیط راهرو از تابلوهای متنوع استفاده کنید. تابلوها و عکس های یادگاری محیط را از حالت یکنواختی خارج کرده و آن را سرگرم کننده خواهد کرد. گیاهان و گل های سبز و زیبا همیشه در انتقال حس های خوب و تازه پیشتاز بوده اند. با قرار دادن گلدان هایی با گل های سبز و شاداب، محیط شاد و جذابی ایجاد کنید. جاکلیدی های زیبا به دیوار نصب کنید و با آویزان کردن کلیدها از گم شدن آنها جلوگیری کنید. در هر صورت لازم نیست برای دکور فضای راهرو از لوازم گران قیمت استفاده کنید. با ساده ترین چیزها هم می توان طرحی جذاب در محیط پیاده کرد.

 

نورپردازی راهرو خانه را فراموش نکنید

مانند سایر بخش های خانه، نورپردازی کافی و مناسب در راهرو خانه هم ضروری است. اگر از لوازم دکوری شیک و گران قیمت و زیبا در راهرو استفاده کرده اید; بدون نورپردازی مناسب جلوه ای نخواهند داشت. نور مناسب طراحی دکوراسیون ما را به خوبی به نمایش گذاشته و در این صورت هزینه ها و زحمات ما به هدر نخواهد رفت. اگر در فضای راهرو امکان استفاده از نور طبیعی وجود ندارد، نورپردازی ملایم با هالوژن ها بهترین گزینه است. استفاده از چراغ های دیواری و آباژورها می تواند تأثیر خود را در به نمایش گذاشتن دکور محیط بگذارد.

راهرو خانه و تزیین دکوراسیون آن

 

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98