معمار 98

ایده های جدید برای طراحی دکوراسیون فضای بیرونی منزل

دکوراسیون فضای بیرونی

در گذشته پاسیو و یا حیاط خانه جزو مکان‌های بی مصرف منزل بوده‌اند که برخلاف سایر قسمت‌های منزل برای طراحی دکوراسیون این قسمت‌ها وقت زیادی صرف نمی‎شده‌است و اما امروزه طراحی دکوراسیون قسمت‌های بیرونی نیز اهمیت بسیار زیادی یافته‌است. در ادامه این مطلب ایده‌های بسیار زیادی را برای طراحی دکوراسیون فضای بیرونی منزل مطرح می‌کنیم، با ما همراه باشید.

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون فضای بیرونی منزل

در ابتدا شاید تصورکنید این دکوراسیون به دلیل مقاومتی که باید در برابر آب‌ و‌ هوا داشته باشد; برای شما هزینه‌های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت، اما لازم نیست همه ایده‌های گران قیمت خود را پیاده‌سازی کنید بلکه تنها می‌توانید با چند ایده ساده دکوراسیون بخش‌های بیرونی منزل خود را زیباتر از قبل کنید.

خانه‌های امروزی دارای بیرونی و حیاط‌های کوچکی هستند; حتی فضای بیرونی آن‌ها دارای ابعاد بسیار کوچک و نامناسبی است که شما می‌توانید با ایده هایی بسیار کوچک آن‌ها را جذاب کنید. برخی از ایده‌های کاربردی برای طراحی دکوراسیون را در ادامه بررسی‌ خواهیم‌ کرد.

دکوراسیون فضای بیرونی

استفاده از پادری‌های جذاب و زیبا

پادری به عنوان اولین موردی که بعد از ورود مهمان به منزل به چشم می‌خورد; دارای اهمیت بسیار زیادی است. به همین دلیل بهتر است در انتخاب آن نهایت دقت را داشته‌باشید. برای مثال می‌توانید از پادری هایی با نوشته خوش‌آمدید، استفاده کنید.

 

استفاده از چمن مصنوعی برای طراحی دکوراسیون فضای بیرونی

در بسیاری از خانه‌ها امکان پرورش چمن به صورت طبیعی وجود ندارد; این جاست که برای طراحی دکوراسیون قسمت‌های بیرونی منزل استفاده از چمن مصنوعی توصیه می‌شود; این فضای سبز مصنوعی می‌تواند احساس بسیار خوبی را به شما منتقل‌ کند.

 

ارتفاع سازی

دکوراسیون فضای بیرونی

اگر همه قسمت‌های حیاط منزل شما ارتفاع مشخصی دارد; می‌توانید خودتان سطوحی را ایجاد کنید که اختلاف ارتفاع بسیار کمی را با سایر قسمت‌ها داشته باشد. در همین قسمت می‌توانید چند صندلی برای نشستن و یک شومینه قرار دهید. همین تغییرات کوچک می‌تواند در طراحی دکوراسیون قسمت‌های بیرونی منزل به چشم بیاید.

 

استفاده از وسایل بازی برای بچه‌ها

استفاده از وسایل بازی و قراردادن آن‌ها در حیاط و دکوراسیون فضای بیرونی می‌تواند فضای بیرونی منزل شما را تا حد بسیار زیادی دچار تغییر و تحول کند. این ایده برای کودکان نیز تا حد بسیار زیادی جذاب خواهدبود.البته بایدبدانید که برای جلوگیری از هرگونه آسیبی لازم است تا کفپوش های ابری مناسبی را هم نصب‌کنید.

دکوراسیون فضای بیرونی

باغ کوچکی برای خود بسازید

استفاده از گل وگیاه در طراحی دکوراسیون قسمت‌های بیرونی روحیه شما را دو چندان خواهد کرد; شما می‌توانید باغ بسیار کوچکی را در فضای پرت منزل خود بسازید; برای این کاربه چندان گلدان کوچک نیاز دارید. هم‎چنین برای تکمیل کردن باغ خود می‌توانید از ترکیب سطوح چوبی و سنگی استفاده کنید. همه این موارد در کنار هم حس خوبی را به شما منتقل خواهدکرد.

 

دیوار سبز در دکوراسیون فضای بیرونی

دکوراسیون فضای بیرونی

اگر هیچ سطح اضافی را برای درست کردن فضای سبز در منزل خود ندارید; می توانید روی دیوارهای منزل گلدان هایی را نصب کنید. البته باید در انتخاب گل دقت بسیارزیادی داشته باشید و بیش تر به دنبال گل هایی باشید، که به رسیدگی کم تری نیاز دارند. هم چنین ابزارهای لازم را برای آبیاری گیاهان از ارتفاع در اختیار داشته باشید، تا بتوانید در دراز مدت گیاهان شادابی را پرورش دهید.

 

کمی خلاقیت برای طراحی دکوراسیون فضای بیرونی لازم است

همه وسایل اضافه ای که در منزل دارید،می‌تواند برای طراحی دکوراسیون بیرونی کاربرد داشته‌باشد; برای مثال می‌توانید بطری‌های شیشه‌ای اضافی را جمع آوری کنید و داخل آن‌ها شمع قراردهید; همین ایده بسیار کوچک می‌تواند فضای شما را از سادگی خارج کند.

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98