معمار 98

دکوراسیون غذاخوری و هر آنچه برای طراحی آن باید بدانیم!

دکوراسیون غذاخوری

اتاق غذاخوری از جمله قسمت‌های منزل است که استفاده کمی از آن می‌شود، البته با این وجود باید برای طراحی دکوراسیون داخلی آن وقت بگذارید. برای دکوراسیون غذاخوری می‌توانید از انواع سبک‌های مدرن و یا کلاسیک بهره‌ ببرید. توجه داشته‌باشید منظور از دکوراسیون اتاق غذاخوری تنها انتخاب میز و صندلی‌های مخصوص ناهارخوری نیست، باید در انتخاب وسایل اتاق غذاخوری دقت بسیار زیادی داشته‌باشید تا هنگام استفاده از آن دچار مشکل‌ نشوید.

دکوراسیون غذاخوری

 

برای طراحی دکوراسیون غذاخوری باید چه نکاتی را مدنظر قراردهیم؟

محیط اطراف مسلماً تاثیر بسیار زیادی را روی اشتهای شما خواهدداشت; پس بهتراست نکات مهمی زیر را برای طراحی دکوراسیون‌غذاخوری در نظر داشته‌باشید تا بتوانید محیطی زیبا و دل انگیز را بسازید.

 

از رنگ‌های لوکس برای دکوراسیون غذاخوری استفاده کنید

برای جذاب ترکردن محیط غذاخوری می‌توانید از معجزه رنگ‌ها استفاده کنید; اگر دیوارها و لوازم اتاق غذاخوری شما سفید است استفاده از اکسسوری‌های رنگی جذابیت دکوراسیون اتاق غذاخوری شما را دوچندان خواهد کرد. توجه کنید منظور ما از رنگ‌های لوکس رنگ‌هایی نظیر مشکی ، طلایی و نقره ای … است. البته باید در انتخاب رنگ مناسب برای میزناهارخوری نیز دقت کنید، استفاده از رنگ‌های شادتر برای میز می‌تواند محیط را از حالت یکنواختی خارج کند.

به چیدمان وسایل غذاخوری دقت‌کنید

حتماً تا به‌حال دیده‌اید که بسیاری از افراد برای جذاب ترکردن میز ناهارخوری خود از گل‌های طبیعی استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید از این ایده ها استفاده کنید و با خرید یک گلدان سفید کوچک و چند شاخه گل طبیعی، محیط غذاخوری خود را متحول کنید.

دکوراسیون غذاخوری

 

استفاده از ظروف لوکس برای دکوراسیون غذاخوری

اگر دکوراسیون‌غذاخوری شما بیش از اندازه یکنواخت شده‌است; می‌توانید با اضافه کردن وسایل و جزئیات اضافی زیبایی فضا را دو چندان کنید; از جمله ظروف لوکس موجود در بازار ظرف‌های طلایی و یا رزگلد هستند که به تنهایی می‌توانند دکوراسیون پرزرق و برقی را برای شما بسازند.

 

بهره گیری از قالیچه های زیبا

از جمله مهم ترین مواردی که می‌توانید برای جذاب‌ترکردن فضای غذاخوری از آن بهره برید; استفاده از قالیچه و یا فرش است. بهره‌گیری از قالیچه و یا فرش در دکوراسیون اتاق غذاخوری مستقل بودن این فضا را بهتر نشان می‌دهد. البته باید در انتخاب رنگ قالیچه دقت لازم را داشته باشید، لازم است قالیچه با سایر آیتم‌های غذاخوری تناسب داشته‌باشد.

دکوراسیون غذاخوری

از ورودی اتاق غذاخوری غافل نشوید

ورودی هرمکانی تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون آن دارد; به همین دلیل بهتراست در انتخاب ورودی مناسب دقت زیادی داشته‌باشید; برای تکمیل دکوراسیون ورودی غذاخوری می‌توانید از کاغذدیواری‌های برجسته استفاده‌کنید; اگر ورودی غذاخوری شما راهرو دارد، می توانید فرش زیبایی را برای راهرو خریداری‌کنید; همین باعث می‌شود که افرادی که از بیرون نگاه می‌کنند، متوجه جذابیت دکوراسیون‌غذاخوری شماشوند.

 

استفاده از فضاهای پرت

اگر اتاق خاصی را برای غذاخوری ندارید، می‌توانید از فضاهای کوچک و پرت منزل خود برای این منظور استفاده‌کنید. برای مثال زیرپله فضای پرت ساختمان است که می‌تواند به یک فضای بسیاردنج برای غذاخوری تبدیل شود.

 

انتخاب میزناهارخوری مناسب

برای تکمیل‌کردن دکوراسیون‌غذاخوری، انتخاب میز ناهارخوری اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در انتخاب رنگ و طرح آن دقت بسیار زیادی داشته‌باشید. بهترین میز برای تکمیل کردن دکوراسیون‌غذاخوری، استفاده از میزهای گرد است، این میزها می‌تواند فضای جذابی را برای غذاخوری بسازد.

در این مطلب به بررسی هر آن چه برای زیباتر کردن دکوراسیون غذاخوری نیاز دارید، پرداخته‌ایم; شما با بررسی ویژگی‌های بالا می‌توانید دکوراسیون جذابی را برای منزلتان بسازید.

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98