معمار 98

اصول دکوراسیون نشیمن در چیدمان منزل

اصول دکوراسیون نشیمن در چیدمان منزل

بهترین دکوراسیون نشیمن کدام است؟ هیچ گاه نمی‌توان گفت کدام یک از چیدمان های نشیمن بهترین است چرا که علاوه بر قواعدی که دارد یک امر کاملاً سلیقه ای است، بنابراین هر کدام در نوع خود بهترین محسوب می‌شوند، اما قبل از تصمیم گیری درباره‌ی چیدمان هر بخش از منزل باید به این نکته توجه کنیم که در آنجا احساس راحتی داشته باشیم و سپس به زیبایی و چشمنوازی آن بپردازیم، که بعد از راحتی مهمترین عنصر در دکوراسیون است. در این مقاله سعی می کنیم اصول دکوراسیون نشمین که در عین راحتی، زیبا هم هست را برای شما شرح دهیم.

 

نقش نور در دکوراسیون نشیمن

اتاق نشیمن مکانی برای دور شدن از استرس روزانه است; بنابراین بهتر است برای روشنایی آن سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنید; چرا که اتاق نشیمن با نور خورشید به فضایی دل انگیز و آرام بخش تبدیل خواهد شد و می‌توانید یک استراحت دلچسب را در آن تجربه کنید. نور خورشید حس سر زندگی به اتاق می‌دهد.

 

رنگ شناسی در دکوراسیون نشیمن

بهتر است قبل از انتخاب رنگ برای دکوراسیون نشیمن; ابتدا کمی با مبحث رنگ شناسی آشنا شوید و هارمونی رنگ ها را بدانید; دانستن این که رنگ های مکمل کدامند و کدام رنگ در دسته‌ی رنگ های خنثی قرار می‌گیرد، به شما کمک میکند تا در انتخاب رنگ مورد علاقه تان بهتر عمل کنید.

بعد از آنکه رنگ مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کردید به سراغ تعیین رنگ بزرگترین عناصر اتاق بروید; عناصری همچون دیوارها، فرش و یا پرده ها. چرا که در انتخاب رنگ این عوامل محدودیت بیشتری دارید و بعد برای بقیه وسایل تصمیم بگیرید. البته دقت کنید که هیچ ضرورتی ندارد که وقتی یک رنگ را انتخاب می‌کنید، همه وسایل موجود در اتاق هم تم رنگی آن را داشته باشند درست است که باید همخوانی رنگ را رعایت کرد اما نه به این معنی که از هیچ رنگ دیگری نکنید.

 

چیدمان در دکوراسیون نشیمن

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که; اتاق نشیمن جایی برایی راحت بودن و در واقع استراحت خانوادگی است; بنابراین بعد از انتخاب رنگ مناسب و آرامش بخش ، زمان آن رسیده که به سراغ انتخاب و چیدمان وسایل در نشیمن بپردازیم.

 

مبلمان در دکوراسیون نشیمن

اولین نکته در انتخاب و چیدمان مبلمان این است که; سعی کنید یک دست مبل راحتی برای لم دادن و تلوزیون نگاه کردن در آن قرار دهید; دومین نکته نحوه‌ی چیدن آنهاست، بهتر است به گونه ای مبل ها را قرار دهید که عبور و مرور میسر باشد. سومین و مهمترین نکته در دکوراسیون نشیمن این است که بگونه ای بچینیم که فضا برای گپ و گفتگوی اعضای خانواده مناسب باشد و با صدای ملایم و بدون نیاز به بالا بردن صدا، بتوانند با همدیگر صحبت کنند.

 

میز در اتاق نشیمن

تاکنون در اتاق نشیمن یک میز نسبتاً بزرگ و البته متناسب با ابعاد اتاق در وسط قرار می‌دادند و با توجه به نیاز و اندازه اتاق چند عسلی کوچک هم در گوشه میگذاشتند، رفته رفته این مدل میز کمی منسوخ شده، و جای خود را به چند عسلی زیبا داده‌است که در کنار هم در وسط چیده می‌شوند. دکوراسیون نشیمن

 

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98