معمار 98

چگونه دکوراسیون اتاق مطالعه و کار منزل را جذاب کنیم؟

اتاق مطالعه و کار

از مهم ترین بخش های هر منزل که باید برای طراحی دکوراسیون آن وقت زیادی بگذارید; اتاق مطالعه و کار است. طراحی خوب و مدرن برای این مکان مسلماً تاثیرات بسیار خوبی را روی روحیات شما خواهد داشت. در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که با بهره گیری از آن ها می توانید دکوراسیون مدرنی را برای خود بسازید.

بررسی نکات مهم برای دکوراسیون اتاق مطالعه و کار

اتاق مطالعه و کار

برای رسیدن به یک دکوراسیون مناسب برای اتاق مطالعه باید نکات بسیار زیادی را مدنظر داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم با ما همراه باشید.

استفاده از کتابخانه‌های مدرن

در زمان قدیم در دکوراسیون اتاق مطالعه و کار از کتابخانه‌های کنار دیواری استفاده شده‌است و اما امروزه دیگر استفاده از این کتابخانه‌ها طرفداران زیادی ندارند و بیش‌تر از کتابخانه‌های کابینتی استفاده می‌شود. قفسه های کتاب می‌تواند چیدمان مختلفی داشته باشد، شما باید بهترین نمونه آن را انتخاب کنید که بتوانید بهترین دسترسی را به کتاب‌ها داشته باشید.

رنگ آمیزی‌های مدرن

اتاق مطالعه و کار

برای این که یک اتاق مطالعه مدرن را بسازید از رنگ آمیزی‌های مدرن استفاده‌ کنید; اگر می خواهید از رنگ آمیزی‌های مدرن استفاده کنید; به دنبال رنگ های ترکیبی باشید برای مثال می‌توانید از رنگ سبز آبی استفاده‌کنید. برای این که دکوراسیون  شما جذاب‌تر شوید می توانید از آباژورهای رومیزی و یا گل و گیاهان آپارتمانی استفاده‌کنید.

چیدمان درست وسایل

برای دکوراسیون اتاق مطالعه و کار ، توجه کنید چیدمان وسایل باید به درستی صورت‌گیرد; وسایلی که بیش‌تر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید باید در دسترس و در قفسه های پایین تر قرار بگیرند. چیدمان درست وسایل هم سبب مرتب ماندن اتاق شما و هم سبب صرفه جویی در وقت و زمان شما می‌شود.

استفاده از پرده های توری

اتاق مطالعه و کار

اگر می‌خواهید پرده مناسبی را برای دکوراسیون این فضاها انتخاب و خریداری کنید; بهتراست به دنبال پرده های توری شکل باشید. استفاده از پرده‌های توری سبب می‌شود; نور آفتاب به داخل اتاق بتابد و این روشنایی روحیه شما را دو چندان خواهد کرد.

انتخاب فضای مناسب برای اتاق مطالعه و کار

اگر از آن دسته افرادی هستید که در تخت خواب هم مطالعه می‎کنید; باید بدانید که این کار سبب حواس پرتی شما خواهد شد. توجه کنید در هنگام طراحی دکوراسیون; مکان خاصی را برای مطالعه در نظر بگیرید. فضایی که برای کار انتخاب می‌کنید به هیچ عنوان نباید باعث حواس پرتی شما شود.

چگونه اتاق مطالعه و کار شیک و در عین حال ساده داشته باشیم ؟

اتاق مطالعه و کار

بسیاری از افراد به دنبال داشتن اتاق ساده در عین حال شیک هستند و از شلوغی بیزارند; برای این کار باید از آیتم های شیکی استفاده کنید; که اتاق را از حالت سادگی بیرون آورد. برای مثال می‌توانید چند قاب عکس کوچک روی میز مطالعه خود قرار دهید و یا این که پشت میز تحریر خود گلدان‌های بسیار زیادی قرار دهید.

اگر نمی خواهید وسایل اتاق مطالعه و کار شما دست و پاگیر نباشد; بهتر است از چیدمان خطی برای آن استفاده کنید; برای مثال می توانید از میز کار خطی برای تکمیل کردن دکوراسیون اتاق استفاده کنید.

به صورت کلی برای تکمیل کردن اتاق مطالعه یا کار  باید نیاز و سلیقه خودرا مد نظر قرار دهید; بهتراست نورپردازی مناسبی را برای این اتاق در نظر بگیرید; زیرا نور مهم ترین چیزی است که در این فضاها باید مدنظر داشته باشید. نور کم ممکن است سبب خواب آلودگی شما شود.

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98