معمار 98

کتاب جزییات اجرایی و دیتیل های ساختمانی منبع آزمون مهندسی

کتاب جزییات اجرایی و دیتیل های ساختمانی از منابع آزمون مهندسی است که از سوی سازمان مقررات ملی منبع مشخصی برای آن ذکر نشده است.

کتاب جزییات اجرایی و دیتیل های ساختمانی از منابع آزمون مهندسی است که از سوی سازمان مقررات ملی منبع مشخصی برای آن ذکر نشده است. به همین خاطر در این مطلب این موضوع رو بررسی کردیم و کتاب های معتبر رو هم معرفی کردیم. با ما همراه باشین.

مشاهده توضیحات به صورت ویدیو

 

متن ویدیوی کتاب جزییات اجرایی

سلام و عرض ادب خدمت دنبال کننده پیج آزمون مهندسی. امیدوارم در صحت و سلامتی باشین و حال دلتون خوب باشه

از اونجا که خیلی از عزیزان در مورد کتاب و جزییات اجرایی ساختمان سوال داشتن که یک منبعی رو ما بهشون معفی کنیم و یا اینکه چطور به این سوالات جواب بدن، توضیحی رو خدمت شما میدم.

ببینین دوستان خیلی خلاصه بگم; اگر برای افزایش اطلاعات عمومی خودتون میخواین، که چه عالی; میتونین کلاس آموزشی یا دوره اش رو ببینین و یا کتابی رو تهیه کنین و استفاده کنین. اما اگر برای آزمون تستی نظام مهندسی میخواین، پیشنهاد من اینه که اصلا دور این منبع رو خط بکشین و بزارین کنار. کلا حل سوالات مربوط به جزئیات و دیتیل های اجرایی برای داوطلبان خیلی وقت گیر هست و از اونجا که ضریب همه سوالات یکی هست لذا منظقی نیست که برای این سوالات وقت زیادی گذاشته بشه. شما برای این موضوع حتماً باید یک کلاس جداگانه برین و یا یک کتابی که کامل باشه و خیلی خوب توضیح داده باشه رو تهیه کنین که مفصلاً هر بخشی براتون تشریح بشه.

 

آیا سوال دقیقاً از صفحه مشخصی طرح میشه؟

حتی اگر کتابی رو تهیه کنین این طور نیست که; طراح سوال دقیقاً یک تصویر و یک موضوع از یک صفحه کتاب رو مشخص کنه و در جلسه آزمون شما بخواین اون صفحه رو پیدا کنین و به ۴ الی ۵ سوالی که ازش طرح شده پاسخ بدین. طراح سعی میکنه سوال ترکیبی بده. یعنی شما مجبور بشین به ۲ الی ۳ صفحه متفاوت از کتاب یا جزوه دیتیل مراجعه کنین که تا بخواین این موارد رو به هم ارتباط بدین و سوال رو هم درک کنین و گزینه ها رو دقیق بخونین حداقل ۶ . ۷ دقیقه برای حل یک سوالش وقت میگیره که شما در این بازه اگر به سوالای مباحث مقررات ملی ساختمان پاسخ بدین شاید بتونین به دو تا سوال در همین بازه پاسخ بدین.

از اونجا که کتاب جزییات اجرایی منبع مشخصی نداره و داوطلبینی هم بودن که با استناد به یک کتاب پاسخ دادن و باز هم پاسخشون غلط بوده هدف این سوالات هم اینه که پاسخ داده نشن . حتی خیلی از داوطلبینی که جز رتبه های برتر بودن هم به سوالات مربوط به دیتیل ها اصلا پاسخ نداده بودن. مگر اینکه سوالش برای داولبا ساده تر بوده باشه مثل طراحی سقف شیبدار.

 

» دانلود کتاب جزئیات اجرایی ساختمان
 
تفاوت داوطلب آزمون اولی با بقیه داوطلبان

داوطلبی که معمولاً اصرار داره همه مابع متفرقه کم اهمیت رو تهیه کنه معلومه آزمون اولی هست; فرق بین یک داوطلب آزمون اولی و داوطلبی که بار چندمش هست رو به راحتی میشه حتی توی جلسه آزمون با یک نگاه فهمید. اونی که انواع و اقسام کتاب ها، جزوه، فهرست، منابع متفرقه و… همراه خودش آورده اون احتمالا داوطلب آزمون اولی هست. چرا که سردرگم بوده و اصلاً نتونسته منابع خوب رو تفکیک کنه و بالعکس داوطلبی که فقط منابع اصلی و مهم و یا صرفاً یک کتاب جوش و قانون رو به مباحث اضافه کرده از روی تجربه هست که در شرایط آزمون دورش رو شلوغ نکرده و با فکر آزادتری به سوالات جواب میده.

کتاب جزییات اجرایی و دیتیل های ساختمانی از منابع آزمون مهندسی است که از سوی سازمان مقررات ملی منبع مشخصی برای آن ذکر نشده است.

اما در هر حال خیلی ها پیام میدن که چه منبعی رو برای دیتیل های بخونن; و اصرار دارن کتابی رو تهیه کنن. من چند تا از کتابارو اینجا معرفی میکنم که همشون خوبن و بسته به انتخاب خودتون یک کدوم رو میتونین تهیه کنین.

  • کتاب جزئیات آقای سیاوش کباری
  • کتاب آقای ساعد سمیعی
  • کتاب آقای حسین زمرشیدی
  • و کتاب مهندس مهدی دریانی و حسن نوبهار
 و یا نشریه ۱۶۷ که سه جلد داره
  1. کتاب اول- نقشه های جزئیات تیپ ساختمانهای مسکونی با سازه بنایی
  2. کتاب دوم- نقشه های جزئیات تیپ ساختمانهای مسکونی و اداری با سازه های فولادی و بتنی
  3. کتاب سوم- حاوی نقشه های جزئیات تیپ ساختمانهای صنعتی با سازه فولادی

از مجموعه نشریات نظام فنی و اجرایی کشور، که کاملترین کتاب منتشر شده در زمینه عناصر و جزییات اجرایی ساختمان و دیتیل های ساختمانی می و به نسبت حجم زیادتری هم داره.

خب امیدوارم که پاسخ سولاتتون رو گرفته باشین; اگر باز هم سوالی دارین زیر پست بپرسین. ممنوم که با ما همراه هستین. مراقب خودتون تو این اوضاع کرونایی باشین. خدا یار و نگهدارتون باشه.

 

مطالب مشابه:

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98