معمار 98

راهنمای انتخاب پرده مناسب منزل – رنگ، طرح، جنس و نصب پرده

راهنمای انتخاب پرده مناسب منزل - رنگ، طرح، جنس و نصب پرده

سلام به همگی; در این ویدیو میخواهیم یاد بگیریم که چطور یک انتخاب مناسب برای پرده منزل داشته باشیم. اول از همه ما باید اطلاعات کافی در مورد رنگ، طرح و جنس پرده ها داشته باشیم تا بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم. (راهنمای انتخاب پرده مناسب منزل)

رنگ پرده

بهترین ترکیب رنگ ها برای پرده های منزل سفید، کرم و خاکستری هستند; چون این رنگ ها خنثی هستند و با تمام رنگ های خانه خیلی راحت ست می شوند; اصلا هم دلتان را نمی زنند. البته این موضوع بیشتر در مورد خانه های کوچک صدق میکند. اگر خانه ای بالای ۱۷۰ متر مربع دارید، اصلا لازم نیست نگران باشید. ولی در کل این را در نظر داشته باشید که شما از هر رنگی در روشن ترین یا کمرنگ ترین حالت ممکنش استفاده کنید فضا بزرگتر و روشن تر به نظر می رسد.

طرح پارچه

در طرحواره های ایرانی چون معمولاً فرش ها خیلی طرح و نقش دارند; بهتر است برای پرده منزلمان از یک نوع پرده ساده تر استفاده بکنیم که هم ذهن خلوت تری داشته باشیم و هم خانه ما بزرگتر به نظر برسد. ولی اگر طرفدار پرده های طرح دار هستید بهتر است چند نکته را بدانید. اول از همه اینکه اگر فضای خانه سقف نسبتاً کوتاهی دارد سعی کنید از پارچه هایی استفاده کنید که در آن از خط های عمودی به کار رفته باشد و اگر فضا عرض نسبتاً کوتاهی دارد بهتره از پارچه یا پرده هایی استفاده کنید که وسط آن ها حاسیه و خطوط افقی دارد. (راهنمای انتخاب پرده مناسب منزل)
خب، حالا که فهمیدیم چه طرح و رنگی رو برای پرده منزلمان انتخاب کنیم به سراغ آخرین نکنه یعنی جنس پرده می رویم.

جنس پرده

همانطور که میدانیم پرده ها از دو لایه تشکیل شده اند. ۱- آستر زیرین ۲- تور اصلی
آستر زیرین که ما به آن برای انتخاب کاری نداریم; مهم تور اصلی است که به خانه شما جذابیت می دهد. اگر دوست دارید فضای خانه شما خیلی اشرافی و یا سلطنتی به نظر برسد بهتر است از پارچه های مخمل استفاده کنید. اما پیشنهاد من این است که اگر متراژ خانه شما بیشتر از ۱۷۰ متر مربع است از این نوع پارچه ها استفاده کنید در غیر این صورت می توانید از پارچه های حریر استفاده کنید که هم مدرن هستند و هم تنوع خیلی زیادی دارند.

نصب پرده

در آخر چند نکته در مورد نصب پرده که باید بدانیم; اگر پرده تان از سقف تا کف ادامه داشته باشد همیشه سقفتان بلندتر به نظر میرسد و سعی کنید عرض پرده را از عرض پنجره بیشتر بگیرید.

امیدوارم این مطلب و ویدیو برای شما مفید بوده باشد; اگر فکر میکنید نکته ای و یا جزیز ازقلم افتاده است زیراین مطلب برای ما ارسال کنید.

 

دیگر مطالب دکوراسیون داخلی منزل

راهنمای انتخاب پرده مناسب منزل

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98