معمار 98

دانلود کتاب جزئیات اجرایی و دیتیل های ساختمانی آزمون مهندسی

دانلود کتاب جزئیات اجرایی و دیتیل

داوطلبان ورود به حرفه مهندسی اگر سوالات سنوات گذشته نظام مهندسی را مشاهده کرده باشند و یا قبلا از شرکت کنندگان این آزمون بوده باشند، متوجه خواهند شد که بخش قابل توجهی از سوالات آزمون نظام مهندسی مربوط به دیتیل های ساختمانی است، از طرفی عدم معرفی یک منبع مشخص برای دیتیل های آزمون نظام مهندسی، داوطلبان را دچار سردرگمی کرده است. در این بخش لینک دانلود کتاب جزئیات اجرایی و دیتیل های ساختمانی قرار گرفته است.

بر اساس تبصره ماده ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در مباحثی که مقررات ملی ساختمان تدوین نگردیده باشد و یا ضوابط آن در برخی موارد دارای ابهام و مسکوت باشد تا زمان تصویب، منابع معتبر (به طور ترجیحی منابع منتشر شده توسط مراجع ملی ذی ربط) ملاک عمل خواهد بود.

نشریه شماره ۱۶۷ ، جلد سوم با عنوان «مقررات و معیارهای طراحی و اجرایی جزئیات تیپ ساختمانی» از مجموعه نشریات نظام فنی و اجرایی کشور، کاملترین منبع منتشر شده در زمینه عناصر و جزئیات اجرایی ساختمان و دیتیل های ساختمانی می باشد که در سه جلد تهیه و تنظیم شده است. جلد سوم این نشریه با عنوان نقشه های جزئیات تیپ ساختمانی شامل سه کتاب مجزا به شرح زیر می باشد:

  • کتاب اول- نقشه های جزئیات تیپ ساختمانهای مسکونی با سازه بنایی
  • کتاب دوم- نقشه های جزئیات تیپ ساختمانهای مسکونی و اداری با سازه های فولادی و بتنی
  • کتاب سوم- حاوی نقشه های جزئیات تیپ ساختمانهای صنعتی با سازه فولادی

این نشریه حاوی دیتیل های ساختمانی در موضوعات گوناگون است و با توجه به سابقه طرح سوال از آن مطالعه آن به تمامی داوطلبان آزمون نظام مهندسی توصیه می شود.

۱- کتاب اول- نقشه های جزئیات تیپ ساختمانهای مسکونی با سازه بنایی

کتاب اول جلد سوم نشریه ۱۶۷ که حاوی دیتیل های ساختمانی با موضوع کفسازی، دیوارچینی، سقف و بام و پله می باشد در چهار فصل به شرح زیر تهیه و تنظیم شده است:

 
۲- کتاب دوم- نقشه های جزئیات تیپ ساختمانهای مسکونی و اداری با سازه های فولادی و بتنی

کتاب دوم جلد سوم نشریه ۱۶۷ که حاوی دیتیل های ساختمانی با موضوع کفسازی، اتصالات دیوارها و ستون ها، سقف و بام، پله و آسانسور می باشد در چهار فصل به شرح زیر تهیه و تنظیم شده است:

 
۳- کتاب سوم- حاوی نقشه های جزئیات تیپ ساختمانهای صنعتی با سازه فولادی

کتاب سوم جلد سوم نشریه ۱۶۷ که حاوی دیتیل های ساختمانی با موضوع کفسازی، اتصالات دیوار سقف یا بام، پله و رامپ می باشد در چهار فصل به شرح زیر تهیه و تنظام شده است:

 

و جزئیات ساختمان های آجری:

دیگر مطالب مشابه:
» مشاهده و دانلود مباحث ۲۲ گانه
» مشاهده و دانلود منابع معتبر متفرقه
» دانلود سوالات نظام مهندسی + پاسخ تشریحی (به تفکیک مباحث)
» دیگر منابع آزمون نظام مهندسی 

دانلود کتاب جزئیات اجرایی و دیتیل

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98