معمار 98

در انتخاب و خرید لوستر به چه نکاتی باید توجه کنیم + فیلم

در انتخاب و خرید لوستر به چه نکاتی باید توجه کنیم

سلام دوستان عزیز- امیدواریم حالتان خوب باشد. در این مطلب میخواهیم چند نکته در مورد انتخاب و خرید لوستر را بگوییم. در انتخاب لوستر نوع فضا (نشیمن، خواب، آشپزخانه) و مساحت فضا تاثیر گذارند و میزان نوردهی لوستر به تعداد شاخه لوستر، نوع لامپ مصرفی و نوع تابش آن بستگی دارد.

 

متراژ فضا

مهمترین نکته ای که در انتخاب و خرید لوستر باید به آن توجه کنیم متراژ فضا هست; و بلندی و کوتاهی سقف خانه. اگر خانه کوچکی دارید و ارتفاع سقف هم متوسط است; بهتر است از لوسترهایی استفاده کنیم که شاخه های کمتری دارد; همچنین سعی کنید لوستر را نزدیک سقف نصب کنید. هر چقدر فاصله بین سقف و لوستر کمتر باشه، ارتفاع سقف بزرگتر به نظر می رسد.

 

سبک لوستر

در انتخاب نوع لوستر باید دقت کنیم که حتماً با سبک طراحی منزلمان همخوانی داشته باشد.

 

انتخاب رنگ

برای انتخاب رنگ بهتر است از رنگ های خنثی و یا طلایی و نقره ای استفاده کنیم; از نور سفید و آفتابی میتوانید باهم استفاده کنید; مخصوصاً فضاهایی که عملکردهای متفاوتی را ممکن است داشته باشند مثل; حال و پذیرایی و… چون باعث میشود چشم با توجه چشم کمتر آسیب ببیند و فضا زیباتر به نظر برسد. پس در انتخاب و خرید لوستر باید این نکته را مدنظر قرار داد.

 

انواع لوستر:

لوسترهای مدرن

لوسترهایی هستند که در اشکال منظم تر و ساده تر و به دور از طرق و برق اضافی تولید شده اند; لوستر در دنیای مدرن ابزاری برای زیبایی است و نه تامین کامل نور; به این صورت که نور در ساختمان های جدید از منابعی مانند نور مخفی ها و هالوژن های اطراف سقف تامین شده و لوستر مکمل زیبایی محیط آن ها قلمداد می شود.

 

لوسترهای کلاسیک

لوسترهای کلاسیک دارای بدنه و فریم شیشه، چینی، استیل و برنج هستند; این لوسترها به صورت شاخه ای یا صفحه ای تولید می شوند; موارد مهم در انتخاب و خرید لوستر کلاسیک:

  1. زیرکار یا همان جنس بدنه اصلی است.
  2. آبکاری محصول است که به مقدار رنگ طلایی و عیار آن وابسته است.
  3. توجه به کریستال های محصول لوستر و بررسی از نظر شفافیت و ماندگاری به ۹ درجه تقسیم میشود. درجه یک بهترین کیفیت را دارد.
لوسترهای چوبی

در صدر محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های لوستر در میان مصرف کنندگان می باشند;و دلیل انتخاب و خرید لوستر چوبی تنوع بسیار بالا و کیفیت بی نظیر این لوسترها است. از جمله مکان هایی که از لوستر چوبی استفاده میگردد: میتوان به سالن پذیرایی،اتاق خواب ها،آشپزخانه و راهروها اشاره کرد. این دست از لوسترها در ایران بیشتر چوب روس هستند.

 

لوستر کریستال

بخش قابل توجهی از آنها از کریستال تشکیل شده است و همین امر سبب انعکاس زیبای نور در جهات مختلف و عبور درصد زیادی از نور تولید شده توسط لامپ ها به فضای شما خواهد شد. درجه کیفی کریستال ها بر اساس مقدار کریستال مصرفی در آن ها محاسبه میشود هر چه کیفیت پایین تر می آید از پلاستیک فشرده به جای کریستال در محصول استفاده می شود.

 

 

انتخاب و خرید لوستر – لوستر و انواع آن

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98