معمار 98

اخبار معماری شماره ۶ از ایران و جهان – مجله خبری

اخبار معماری ایران و جهان

اخبار معماری ایران و جهان در این مطلب با عنوان مجله خبری شماره ۶ هر دو هفته یکبار منتشر شده و شامل آخرین و مهمترین رویدادی های معماری ایران و جهان می باشد.

 

مشاهده خبر به صورت ویدیویی

 

متن اخبار معماری ایران و جهان ۶

وقتی ربات‌ها ساختمان می‌سازند!

پژوهشگران “دانشگاه پِردو”، یک سیستم رباتیک ابداع کرده‌اند که می‌تواند; به کاهش زمان و هزینه ساخت و ساز کمک کند; این فناوری رباتیک به زودی میتواند به شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاران کمک کند تا در زمان کوتاه‌تر و با هزینه کمتر، ساختمان‌های باکیفیت‌تری بسازند و کمبود نیروی کار در ساخت و ساز، با خودکارسازی عملیات کلیدی ساخت و ساز برطرف شود.

 

افتتاح پارک ملی ایران کوچک

پارک «ایران کوچک» در کرج توسط رئیس جمهور افتتاح شد; این پارک طی سه سال در مساحت ۷ هکتار با هزینه‌کرد بیش از ۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد; ۸۰ درصد المان‌ها و فضاهای ایجاد شده در این مجموعه به حوزه فرهنگ و هنر مربوط می‌شود که از میان آنها می‌توان به زیستگاه‌های اقوام مختلف ایرانی اشاره کرد. تمام این زیستگاه‌ها در مقیاس یک‌دوم و با هنر دست استادکاران استان‌های مختلف ساخته شده تا گوشه‌ای از فرهنگ ساکنان مناطق مختلف کشور در این مجموعه معرفی شود. (اخبار معماری ۶)

 

ممنوعیت کاری در روزهای جمعه

مجتبی شکری شهردار منطقه۱۳ از ممنوعیت فعالیت کارگاه ساختمانی دارای مزاحمت صوتی و ترافیکی در روز های تعطیل خبر داد.  وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از آلودگی صوتی، ایجاد آرامش و آسایش بیشتر برای شهروندان با توجه به درخواست های مردمی در سامانه ۱۳۷ برشمرد.

 

ساخت خانه تنها در یک روز

شرکت”VDL” هلند معتقد است که با استفاده از روش ساخت مدولار می‌توانند; ظرف ۲۴ ساعت یک خانه جدید بسازند که در حالت عادی این فرایند معمولاً ۶۰ روز طول می‌کشد. این رویکرد صنعتی همچنین به پایدار بودن ساختمان نیز کمک می‌کند. میزان جابجایی و حمل و نقل در مناطق ساختمانی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. همچنین این کار میزان انتشار دی اکسید کربن را نیز به شدت کاهش می‌دهد. دولت هلند می‌خواهد حداقل یک میلیون خانه جدید تا سال ۲۰۳۰ ساخته شود. هدف آن نیز کاهش فشار عظیم وارده بر بازار مسکن است چرا که در آنجا نیاز جدی به خرید مسکن ارزان قیمت برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار خانه بخرند، وجود دارد.

 

آسمان‌خراشی که با وزش باد می‌چرخد (اخبار معماری ۶)

معمار ترک تبار به نام “هایری آتاک”(Hayri Atak) از جدیدترین طراحی خود برای یک آسمان خراش به نام “برج اسکوال”( پرده برداشته است که قادر است با وزش باد بچرخد و از چرخش خود انرژی الکتریکی تولید کند. معماران از توربین‌های عمودی بادی در طراحی الهام گرفته‌اند و این برج برخلاف آسمان خراش‌هایی که در برابر وزش باد مقاومت می‌کنند، با آن به حرکت درمی‌آید. این برج با یا بدون وزش باد در هر ۴۸ ساعت یک بار به طور کامل می‌چرخد و به ساکنان خود این امکان را می‌دهد تا دید کاملی به شهر دبی داشته باشند. در حال حاضر مشخص نیست که ساخت و ساز “برج اسکوال” از چه زمانی آغاز خواهد شد.

 

زمان ثبت‌نام و تاریخ برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان مشخص شد

این آزمون به‌طور هماهنگ و همزمان در روزهای; چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برگزار میشود; از این‌رو کلیه متقاضیان دریافت پروانه اشتغال به‌کار میتوانند از روز یکشنبه مورخ ۹۹/۱۲/۱۷ ساعت ۱۴ لغایت ۹۹/۱۲/۲۲ با مراجعه به درگاه الکترونیکی inbr.ir از طریق سامانه ثبت‌نام آزمون‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. متقاضیان ضروریست قبل از انجام ثبت‌نام، راهنما و دستورالعمل ثبت‌نام را به دقت مطالعه و از مفاد آن مطلع باشند. اخبار معماری ۶

 

پرداخت وام ۱۵۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد به کم‌درآمدها برای ساخت مسکن

بر اساس تفاهم‌نامه ۶ ماده‌ای که بین معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و بانک عامل امضا شده مقرر شده تا به ۵۰ هزار نفری که جزو دهک‌های کم‌درآمدی جامعه هستند (دهک‌های یک تا ۳) ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت شود. در اجرای این طرح، خانوارهای کم‌درآمد تازه ازدواج‌کرده و سرپرست خانوارهایی که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند در اولویت هستند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این وام‌ها و مشارکت در این طرح هستند از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک اعلام و معرفی خواهند شد. مدت زمان اجرای این تفاهم نامه ۳ سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ سال تعیین شده است. اخبار معماری ایران و جهان

 

سپاس از اینکه با معمار۹۸ همراه بودید; تا مجله خبری دیگر خدانگهدار.

مطالب مشابه: رویدادهای معماری

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98