معمار 98

اخبار معماری شماره ۷ ایران و جهان – مجله خبری معماری و عمران

اخبار معماری شماره 7 ایران و جهان - مجله خبری

اخبار معماری ایران و جهان در این مطلب با عنوان مجله خبری شماره ۷ هر دو هفته یکبار منتشر شده و شامل آخرین و مهمترین رویدادهای معماری ایران و جهان می باشد.

 

مشاهده خبر به صورت ویدیویی

 

متن اخبار معماری ۷
۱- امتداد گذر فرهنگی گلستان تا سه راه ادبیات

اتمام فاز اول بهسازی و ایمن سازی گذر فرهنگی در بازار گلستان (مشهد); در فاز دوم اجرایی، مقرر شده است این طرح تا خیابان اسدالله زاده واقع در سه راه ادبیات ادامه پیدا کند.  سید مجتبی منتظری، سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهددر خصوص جایگزین در نظر گرفته‌شده برای غرفه‌های حذف‌ شده گفت: بازار گلستان در حال تبدیل‌شدن به یک گذر فرهنگی است و وجود مکان مناسبی برای برگزاری رویدادها و پاتوق‌های هنری و فرهنگی بسیار ضروری به نظر می‌رسد. (اخبار معماری ۷)

 

۲- نگاهی به سیستم پیشرفته “هایپرلوپ”

شرکت فناوری حمل‌ونقل هایپرلوپ (HTT) از اولین سیستم هایپرلوپ در مقیاس کامل; که خواهد توانست فقط در ۳۵ دقیقه با سرعت حداکثر ۷۵۰ مایل در ساعت مسافران را از شیکاگو به کلیولند ببرد،رونمایی کرد. نمونه اولیه این سیستم تجاری در ابوظبی در حال ساخت است.اگر آزمایشات به خوبی پیش رود، شرکت مذکور ساخت و ساز آن در ایالات متحده را در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد و در سال ۲۰۲۸ نیز برای نخستین بار از آن استفاده خواهد شد.

 

۳- تخریب بزرگترین خانه تاریخی مشهد

اثر تاریخی خانه کوزه کنانی در سال ۱۲۴۷ شمسی; در دوره قاجار با کاربری مسکونی احداث شده و در سال‌های جنگ جهانی به عنوان کنسول‌گری آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. متاسفانه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰،  بخشی از بنای این خانه تخریب شده است. با اینکه قرار بود این بنای تاریخی با توافق میراث و مالکان احیا و بازسازی شود، طی دلایلی نامعلوم تخریب شده و این بنا یکی از ۲ ساختمان خود را از دست داده است. (اخبار معماری ۷)

 

۴- احداث پارک آبخیز در تهران در دستور کار است

حوضه آبخیز کن و حوضه آبخیز واریش و وردیج ازجمله مناطقی است که; برای احداث پارک آبخیز در محدوده تهران درنظر گرفته شده‌اند. در این حوضه‌های آبخیز علاوه بر ایجاد سازه‌های کنترل سیل، زیرساختی طبیعی برای تفرج مردم به‌وجود خواهد آمد

 

۵- پل معلق شگفت آور در چین

پل معلق ۱۰۰ متری از جنس شیشه; که ارتفاع آن از سطح زمین ۱۴۰ متر است و ساختار خمیده آن مردم زیادی را به این محل کشانده است.

 

۶- قیمت آپارتمان در تهران؛ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰

قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۷ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید. (اخبار معماری ۷)

 

 

سپاس از اینکه با معمار۹۸ همراه بودید.

مطالب مشابه: رویدادهای معماری

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98