معمار 98

احمد جعفری نژاد طراح دیزنی لند – معرفی و زندگی نامه

احمد جعفری نژاد

احمد جعفری نژاد ، استاد ۸۲ ساله معماری با سبک طراحی فضاهای سرگرمی است. از طراحی‌های وی می‌توان به دیزنی‌لند کالیفرنیا، فلوریدا، توکیو و پاریس اشاره کرد. در این مطلب از سایت معمار ۹۸ به معرفی ایشان خواهیم پرداخت.

زندگی‌نامه
احمد جعفری نژاد در سال ۱۳۳۶ وارد دانشگاه تهران هنر (گروه معماری) شد; پس از فارغ‌التحصیلی و ادامهٔ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران به آمریکا مهاجرت کرد; وی پس از گذران دورهٔ مطالعاتی در دانشگاه سالت‌لیک‌سیتی در سال ۱۹۶۶، بعنوان معمار به استخدام شرکت دیزنی در آمد. او تا سال ۲۰۰۴ بعنوان طراح معماری و مدیر هنری به شرکت دیزنی خدمت کرد.
وال اچ. یوزل، مدیر اجرایی بخش معماری شرکت دیزنی پس از اهدای نشان ۳۶ سال رویایی با شرکت دیزنی در مورد احمد جعفری گفت:
همه ما هنوز هم نشانه‌هایی از طرح‌های شما را در پارک‌های دیزنی سراسر دنیا میبینیم; خلاقیت شما به شناخت همگان از محیط‌های ساخته شده توسط دیزنی کمک کرد; تردیدی نیست که افراد انگشت‌شماری چون شما هستند که میتوان ادعا کرد تا این اندازه مؤثر بوده‌اند.

برخی از جوایز و افتخارات
تشکر برای مهندسی خلاقانه رویایی، Walt Disney Imagineering.
Disney legend award در سال ۲۰۰۶ [۳][۴]
نشان ۱۵ سال سابقه خدمت از شرکت مهندسی WED و MAPO..
نشان ۲۵ سال سابقه ممتاز خدمت از شرکت دیزنی
نشان ۳۰ سال خدمت برجسته از شرکت دیزنی
نشان تشخّص ۳۵ سال جادویی با کمپانی Walt Disney

آثار احمد جعفری نژاد:
معمار ارشد شرکت معماری فرمانفرما در طراحی فرودگاه مهرآباد و ورزشگاه آزادی، تهران، طراحی و ساخت طرح جامع ۱۰سالهٔ دیزنی‌لند امریکا، مرکز خرید بوئنا ویستا در والت دیزنی جهانی فلوریدا، سرپرست طراحی و بازرس تم توکیو دیزنی لند، معمار ارشد وسترن لند و ادونچر لند، طراحی ورودی‌ها و خیابان اصلی پارک دیزنی لند شانگهای، سرپرست و ناظر تمینگ تم پارک آبی اوشن اولین تم‌پارک آبی روباز در ایران در کیش، طراح پروژه هزار و یک شهر نخستین تم‌پارک تهران و … از جمله پروژه‌های این معمار نامی است.

ویدیو مصاحبه ایشان در شبکه سوم سیما

طراح دیزنی لند

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98