معمار 98

آشنایی با کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی برای آزمون مهندسی معماری

آشنایی با کتاب راهنمای جوش

آشنایی با کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی معماری گرایش نظارت و اجرا: شامل اهمیت مبحث، بودجه بندی، نحوه مطالعه و نکات مهم آن.

 

 

متن پادکست آشنایی با کتاب راهنمای جوش:

همراهان پیج آزمونِ مهندسی سلام- امیدوارم حالتون خوب باشه. میخوایم یه بررسی اجمالی در رابطه با کتاب جوش داشته باشیم.

کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی; اگرچه کتاب قطوریه ولی متن ساده و روانی داره و البته سوال خیز هم هست. همیشه در آزمون های نظام مهندسی هم کتاب مورد سوال قرار گرفته. داوطلبان رشته معماری کمی با این کتاب شاید بیگانه باشن و البته کمی ترس هم از اون دارن. تقریباً حدود نیمی از کتاب حذفیه و مربوط به موارد تخصصی و جزئیات اجرایی، فورمول و یا تصاویر اجراییه که نیاز داوطلبین معماری نیست. مگر تصاویری که فقط برای درک بهتر مطالب صرفاً برای مشاهده شما قرار گرفتن. اصلا جای نگرانی نیست دسته بندی خوبی داره. متن شیرینی داره. خیلی از داوطلبان هم بودن کم تر از دو روز کتاب رو کامل مطالعه کردن.

 

بودجه بندی:

در مورد بوجه بندی در آزمون مهر ۹۸ کتاب جوش با تعداد ۵ سوال در آزمون نظارت; بیشترین سوال رو در کنار مبحث ۴ از بین منابع معماری به خودش اختصاص داده که از سال ۹۳ تا الان بی سابقه بوده و ۲ سوال هم در آزمون اجرا از اون طرح شده. از آزمون خرداد ۹۳ تا مهر ۹۸ در مجموع ۶۴ سوال از کتاب جوش طرح شده که از این تعداد ۳۰ سوال برای آزمون نظارت و ۳۴ سوال برای آزمون اجرا بوده. (آشنایی با کتاب راهنمای جوش)

اگر به سایت مقررات ملی ساختمان رفته باشین و منابع آزمون نظارت و یا اجرا رو مشاهده کرده باشین; متوجه شدین که در مورد کتاب جوش گفته شده بخش های مربوط به نظارت و اجرا برای داوطلبان معماری طرح سوال میشه و برای داوطلبان شک و شبهه پیش میاد. که این مورد بسته به برداشت داوطلب داره. از این بابت عرض میکنم که در آزمون های سنوات گذشته تقریباً طراحِ سوال از هر بخشی که تمایل داشته و یا متناسب با اونچه که به او گفته شده، سوال طرح کرده. ولی اونچه که مشخصه از بخش هایی که جنبه محاسباتی، جزئیات خاص اجرایی و تخصصی دارن میتونین بگذرین. (آشنایی با کتاب راهنمای جوش)

البته تصاویر صفحات مهم و بندهایی که از اونها در دوره های گذشته سوال طرح شده رو در سایت قرار دادیم. ممنون از توجه شما.

 

مطالب مشابه:

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98