معمار 98

بودجه بندی سوالات نظام مهندسی معماری – نظارت، اجرا، طراحی

بودجه بندی سوالات نظام مهندسی معماری

شرکت در آزمون مهندسی و کسب پروانه پایه سه اشتغال به کار به حرفه و شغل هر فردی اعتبار خواهد بخشید. اگرچه تنها ملاک تعیین صلاحیت یک مهندس نخواهد بود. ولی شما به عنوان کسی که قرار است در آزمون ورود به حرفه مهندسان شرکت کنید، لازم است بدانید که چه منابعی در مطالعه شما اولویت دارند. بدین منظور باید بودجه بندی سوالات نظام مهندسی مربوط به چند دوره اخیر را بررسی کنید تا به این نتیجه برسید. ما در این مطلب بودجه بندی مربوط به سوالات ۱۰ دوره اخیر آزمون نظام مهندسی در رشته معماری را قرار دادیم. این مطلب با آزمون های بعدی بروزرسانی خواهد شد.

نکته بعدی این است که طبیعتاً  بودجه بندی مباحث با توجه به هر رشته مهندسی; یکسان نخواهد بود. بنابراین برای اطلاع از تعداد سوالات هر مبحث در آزمون نظام مهندسی، لازم است به جدول رشته موردنظر خود مراجعه نمایید و پس از آن، با توجه به این بودجه بندی، انرژی بیشتری برای مباحث مهم بگذارید. با توجه به تغییرات اساسی سوالات در چند سال اخیر از آزمون های مهندسی، اطلاع از بودجه بندی بسیار مهم و مفید بوده و برای برنامه ریزی شما نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

همچنین برای آن دسته از داوطلبانی که برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی اقدام می نمایند; شاغل بودن از جمله محدودیت‌هایی است که ممکن است برای برنامه ریزی و مطالعه با آن رو به رو باشند;;و به همین دلیل آمادگی در آزمون نظام مهندسی برای آنان کمی سخت باشد. بودجه بندی سوالات آزمون نظام مهندسی برای این دسته افراد که می‌توانند با توجه به وقت خود از مطالعه مباحث غیر ضروری پرهیز نمایند، بسیار مفید خواهد بود.

 

بودجه بندی سوالات آزمون نظارت

بودجه بندی سوالات نظام مهندسی

 

بودجه بندی سوالات آزمون اجرا

بودجه بندی سوالات نظام مهندسی

 

البته شرایط در آزمون‌های مختلف بدین صورت است که هر ساله بر برخی از مباحث; طراحان تمرکز بیشتری می‌نمایند و می‌توان آن مباحث را جزو مباحث مهم و پرتکرار دانست.;اما یکی از شگردهایی که طراحان سؤال هر چند سال یک‌بار ممکن است داشته باشند; در رابطه با طرح سوالات از مباحثی است که هیچ‌گاه در سال‌های گذشته سؤالی از آن طرح نشده باشد.;بنابراین اگر زمان کافی دارید;روی مباحثی که سوالات کمتری از آنها با توجه به جدول بودجه بندی طرح شده است نیست وقت بگذارید; تمام تلاش خود را بکنید، چرا که به زودی شاهد تغییرات اساسی در برگزاری آزمون های مهندسی خواهیم بود.

 

مطالب مشابه:
» پاسخ تشریحی آزمون های نظام مهندسی به تفکیک مباحث
» مشاهده و دانلود مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان
» مشاهده و دانلود منابع معتبر متفرقه آزمون نظام مهندسی
 

بودجه بندی آزمون نظارت اجرا معماری – بودجه بندی سوالات معماری نظام

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98