معمار 98

۹۰ روز تا آزمون نظام مهندسی ساختمان برای دقیقه نودی ها

90 روز تا آزمون نظام مهندسی ساختمان برای دقیقه نودی ها

۹۰ روز تا آزمون نظام مهندسی ساختمان زمان باقی است. در این مدت باقی مانده چه راهکاری را  باید در پیش بگیریم. دقیقه نودی ها چه کار کنند؟

از امروز تا روز آزمون، سه ماه فرصت داری. سه ماهی که واقعا باید درست تشخیص بدی چیکار کنی! و چی بخونی. دو حالت داره: یا تو این ۳ماه همه زحماتی که این مدت کشیدی از بین می بری، یا با انتخاب درست از خیلی ها جلو میفتی.

 

اولویت اول برای این مدت اینه که:

مباحث پر سوال رو شروع کنی! و روی اون ها ابتدا وقت بزاری و مطمئن از این نظر که با خوندنش قطعاً سؤال اون مبحث رو جواب میدی. مباحثی که از این نظر الان بهش مشکوکی و اولویتش هم پایین تره رو بزار بعد. در هر ساعت از مطالعت باید بیشترین بهره رو ببری. در پایان روز چک کن دقیقا اون روز رو چطور گذروندی، و برای روز بعد قراره دقیقه چیکار کنی و حداقل تا کجارو تموم کنی.

 

تغییر منابع و مدرس هرگز:

در بازه زمانی باقی مانده دنبال تغییر مدرس، پک آموزشی و … نباشین. پس به منابع و جزواتي که تقریباً مناسب و مفید هستن اعتماد کنین و کارتون رو پیش ببرین و از کتاب های جایگزین فرضاً جزوه خلاصه بجای مباحث و یا بالعکس مباحث به جای جزوه، توصیه میشه استفاده نکنین.

 

کمبود وقت دارم. چیکار کنم؟

اگر احساس میکنی با توجه به مشغله ای که داری، به احتمال زیاد وقت کم میاری این کار رو انجام بده: مباحثی که بیشتر متن حفظی دارن و طرح سؤال مفهومی در مورد اون ها زیاد صدق نمیکنه رو خوب بخون ولی کمتر تست بزن. ولی در مبحث تخصصی تر مطالعه و تست رو باهم پیش ببر. مباحثی مثل قانون، مبحث ۲، مبحث ۵، مبحث ۱۲، مبحث ۲۰ و ۲۲ رو یکبار هم خونده باشی با واژگان طلایی در سریع ترین زمان مثل آب خوردن جواب میدی.

در برنامه مطالعاتي تون، ابتدا براي تست هاي تمرينی و سپس براي تست هاي سرعتي، زمان مناسبي رو در نظر بگيرين. این تست­ها باهم فرق دارن. پس تست های آموزشی، پوششی و زمان دار رو در بین مطالعتون لحاظ کنین. طبیعتا تست های سنوات گذشته اولویت دارن.

زمان مرور و جمع بندی؟؟

طوری باید برنامه ریز کنی که حداقل سه هفته تا قبل از آزمون برای آزمون های جامع و همچنین مرور و جمع بندی وقت داشته باشی. اما مرورهاتون رو هرگز به صورت وسواسی و با عجله انجام ندین. بعضی ها موقع مرور همینطور ورق میزنن تیترتها ور فقط نگاه میکنن. نگاه کردن الکی که فایده داره. چیزی که دارین نگاه میکنین رو درک کنین در چه فصلیه و این فصل شامل چه موضوعاتیه.

 

گروه اول

از قبل خوب مطالعه داشتن، با برنامه و تمرین. خب رمز موفقت همین استمرار هست. اما اگه خیلی زود شروع کردی و الان احساس خستگی میکنی، پیشنهاد می شه دو سه روز به خودتون استراحت بدین، اما برای مدت باقی مونده فاز جدیدی از مطالعه رو باید استارت بزنین. (باتوجه به تجربه ای که قبل از این داشتین). طبیعتاً برنامه خاص خودش رو می طلبه.

 

گروه دوم

کسایی که قبل از این دنبال تفریح و خوش گذرونی بودن. نمیشه همیشه کلیشه ای صحبت کرد. گاهی وقتا شاید یکم دیره. ولی بستگی به تلاشت هم داره. این دسته حتماً پراکنده یه چیزایی از مباحث خوندن. یکسری اطلاعات در ذهنشون هم تلمبار شده، و یکسری ابهاماتی دارن. ناامیدی و عذاب وجدان رو بزارین کنار. طبق اسلاید ۳ شروع کن. از حاشیه های کتاب برای نوشته نکته، کشیدن شکل و ساده نویسی مطلب استفاده کن.

 

یه گروه سوم هم داریم:

که کلا وقت نمیکنن و میگن که روزی یکی دو ساعت فقط میتونیم وقت بزاریم و یه جوری دارن سر دفتر مقررات ملی ساختمان منت هم میزارن.

شماها با توکل به خدا کارتون رو پیش ببرین.

 

اما خیلی حس خوبیه …
لم دادی فوتبال ایران و آمریکا رو داری با لذت میبینی و از طرفی مطمئنی توی آزمون هم قبول می شی، و حسرت نمیخوری.
حالا اگه این فوتبال با گزارش عادل فردوسی پورهم باشه که دیگه نور النور.
پس شروع کن …

 

     آزمون نظام مهندسی ساختمان

آزمون نظام مهندسی

 

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98