معمار 98

تیترواژه آزمون نظام مهندسی ساختمان – همه گرایش ها

تیترواژه آزمون نظام مهندسی ساختمان - همه گرایش ها

تیترواژه آزمون نظام مهندسی ساختمان در نظارت و اجرا یا چارت درواقع همان ریزفهرست یا ریزتیترهای کتاب هستند. از آنجا که معمولاً فهرست‌های کتاب خیلی کلی هستند و شامل ریزموضوعات پرداخته شده در کتاب نیستند، داوطلبان به صورت دستی جدولی که شامل ریزفهرست و موضوعات مهم کتاب هست را آماده می‌کنند. برخلاف کلیدواژه که تمامی لغات موجود در مباحث مقررات ملی ساختمان در آن آورده شده و معمولاً هم حجم بالایی دارند، چارت‌ها یا تیترواژه‌ها معمولاً به تفکیک هر مبحث بوده و شامل تیترها و ریزتیترهای کتاب می‌باشند.

چارت و تیترواژه آزمون نظام مهندسی

در بالا در مورد چارت و تیترواژه نیز توضیح دادیم که حجم کمی دارند و این یک مزیت است. تیترواژه‌ها یا چارت در واقع همان ریزفهرست کتاب هستند. برای تهیه چارت (فلوچارت) یا تیترواژه باتوجه به گرایش‌تان می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید.

 

    مشاهده و دریافت چارت یا ریزفهرست (تیترواژه) که به ترتیب صفحات کتاب است.

چارت طلایی - فلو چارت - تیترواژه آزمون نظام مهندسی

 

   مشاهده و دریافت واژگان طلایی که به ترتیب حروف الفبا برای هر مبحث تفکیک شده است و روی جلد کتاب چسبانده می‌شود.

واژگان طلایی آزمون نظام مهندسی ساختمان

 

     آزمون نظام مهندسی ساختمان

آزمون نظام مهندسی ساختمان

 

کلیدواژه‌های آزمون نظام مهندسی

کلیدواژه‌ها شامل تمامی لغات به کار رفته در منابع آزمون نظام مهندسی ساختمان هستند; و از این بابت خیلی جامع هستند. کلیدواژه حجم زیادی دارد و درواقع یک کتاب جداست; که ابتدا باید کلیدواژه هر تست را تشخیص داده، سپس آن کلیدواژه را طبق حروف الفبا در کتابِ کلیدواژه پیدا کنید. مبحث و صفحه موردنظر در جلویِ آن کلمه در کلیدواژه درج شده، و بعد از آن می‌توانید مبحث موردنظر را برداشته و به صفحه موردنظر مراجعه کنید.

این کار در رسیدن به پاسخ وقت و زمانی را از داوطلب خواهد گرفت و نمی شود برای هر سؤالی به کلیدواژه مراجعه کرد، چرا که شما باید آنقدر مطالعه خوبی کرده باشید که بلافاصله بعد از مشاهده سؤال، مبحث موردنظر را تشخیص دهید، و حالا که می توانید منبع را تشخیص دهید دیگر نیاز به استفاده از کلیدواژه به عنوان یک ابزار ضروری نیست. اما میتوان آن را در جلسه آزمون به همراه داشت تا صرفاً برای ۱ الی ۲ سؤالی که امکان دارد نتوانید مبحث یا صفحه موردنظر را پیدا کنید، به کمک شما بیاید.

 

شما شاید تمایل داشته باشید:

از تیترواژه، چارت یا فهرست کتاب یا فهرستی که شخصاً برای خودتان آماده کردید بخواهید در جلسه آزمون استفاده کنید. اما ممکن است علی رغم مطالعه خوبی که داشته اید در جلسه آزمون یک لحظه نتوانید تشخیص دهید که موضوع مورد نظر سؤال در چه فصلی از آن کتاب آمده است تا به آن ردیف در فهرست مراجعه کنید و بخواهید شماره صفحه موضوع را بیابید. یا اگر فصل مورد نظر سؤال را هم یافتید، ولی نتوانید تشخیص دهید دقیقاً در کدام صفحه قرار دارد. پس مجبور می‌شوید از ابتدای فهرست، چارت یا تیترواژه آزمون نظام مهندسی شروع کنید و همه ردیف‌ها را تا انتهای فهرست و صفحات بعدیِ آن نگاه کنید تا موضوع را بیابید که وقت بسیار زیادی از شما می‌گیرد. پس این هم یک نقص محسوب می شود.

 

     آزمون نظام مهندسی ساختمان

آزمون نظام مهندسی

 

اما آیا ابزار دیگری هست که بتواند این نقص ها را نداشته باشد؟ یا حداقل نقص کمتری داشته باشد؟

توضیحات مهندس کاظم شایگان:

“زمانی که خواستم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم به خودم می گفتم; ای کاش مثل سیستم کامپیوتر خانگی یا لپتاپ که با یک سرچ کوتاه در فایل word یا pdf می شد لغت مربوطه را سریعاً در میان انبوهی از صفحات پیدا کرد، برای آزمون هم می شد همچین کاری را انجام داد. چرا که روحیه من با فهرست کتاب سازگار نبود و حتی وقت هم نداشتم و نمی خواستم آنقدر مطالعه کنم که فهرست را حفظ باشم یا سریعاً تشخیص دهم که یک موضوع در کدام فصل از فلان مبحث آمده است. اما به دنبال این بودم که ابزاری را درست کنم که کارایی آن نسبت به فهرست یا کلیدواژه خیلی بیشتر باشد. چند روزی در رابطه با این موضوع فکر می کردم تا راهکاری پیدا کنم و اینکه اصلاً می شود یا خیر. سرانجام ایده ای به ذهنم رسید.

اینکه تیترهای کتاب را به ترتیب حروف الفبا برای هر مبحث در بیاورم. اما نه مثل کلیدواژه ها که شامل تمام لغات موجود در متن های کتاب ها هستند. این ابزار دو تفاوت عمده با کلیدواژه داشت. اینکه به تفکیک هر مبحث بود و به علاوه اینکه خلاصه تر از کلیدواژه بود و فقط شامل ریزتیترها و ریزفهرست کتاب بود نه اینکه شامل تمام لغاتی که در کتاب آمده باشد”. تیترواژه آزمون نظام مهندسی

 

خب، شاید الان بپرسید از کجا بدانم فلان موضوع با چه عنوانی در کتاب آمده است; که بخواهم در واژگان طلایی به دنبال آن بگردم؟!

در “واژگان طلایی” درواقع ریزتیترها ابتدا به یک واژه خلاصه‌تر و یا اصطلاحاً واژه کلیدی تبدیل شده; و سپس به ترتیب حروف الفبا مرتب شدند. فرضاً در مبحث ۱۵، بخشی مربوط به الزامات; “حداکثر مساحت کابین متناسب با ظرفیت آسانسور” هست، طبیعتاً به همین شکل در واژگان نیامده. عنوان اصلی در این موضوع “مساحت کابین آسانسور” یا “ظرفیت کابین آسانسور” است. اما این موضوع فقط با این عنوان در واژگان نیامده است. بلکه با حالت های زیر طبق حروف الفبا در واژگان چیدمان شده است:

  • آسانسور (ظرفیت و مساحت کابین)
  • تعداد نفرات در آسانسور
  • ظرفیت کابین آسانسور
  • کابین (مساحت/ظرفیت)
  • مساحت کابین آسانسور

پس شما بعد از مشاهده صورت سؤال هر برداشتی از موضوع اصلی در ذهنتان داشته باشید; (برداشت معمول و عمومی) باز هم به پاسخ خواهید رسید. اما اگر همین مورد را بخواهید در کلیدواژه جست و جو کنید; برای هر عنوان صدها کلمه مشابه دیگری نیز نوشته شده است. فرضاً برای “مساحت” انواع لغات دیگری که در مورد مساحت آنها در مباحث دیگر آمده عنوان شده و شما باید وقت بیشتری را صرف پیدا کردن موضوع موردنظر خود کنید.

حتی در جدولِ چارت یا تیترواژه شاید نتوانید به یاد آورید که;

این موضوع دقیقاً در چه بخشی از فصل ۲ از مبحث ۱۵ است و بالاجبار در ردیف موضوعات مربوط به فصل ۲ باید دنبال موضوع بگردید و از ابتدای ردیف ها چشمتان دنبال کند تا موضوع موردنظر را ببینید. البته مبحث ۱۵ حجم کمی دارد و شاید زیاد در پیدا کردن صفحه مورنظر دردسر نکشید. اما برای مباحث حجیم تر در صورت استفاده از فهرست ها، چارت یا تیترواژه ها حتماً با مشکل مواجه خواهید شد. از برتری های واژگان طلایی نسبت به این موارد همین است، اینجا “واژگان طلایی” به دلیل اینکه طبق حروف الفبا برای هر مبحث مرتب شده بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

البته خیلی از داوطلبان چارت یا تیترواژه را با واژگان طلایی اشتباه گرفته; و هنگام سفارش واژگان طلایی را با عنوان چارت و یا تیترواژه عنوان می کنند. اما اسم اصلی همان “واژگان طلایی” است و باقی موارد ابزارهای دیگری هستند.

 

متأسفانه;

سایت ها و افراد زیادی این محصول را تهیه کرده و ظاهرِ آن را کمی تغییر داده; و با اسم های دیگری مثل; واژه‌یاب طلایی، تیترواژه الفبایی، چارت الفبایی، کلیدواژه مختصر، کلیدواژه طلایی، فلوچارت الفبایی و …) به فروش می رسانند. معمار۹۸ هیچگونه رضایتی نسبت به اقدام این اشخاص و حتی داوطلبانی که این محصول را از این افراد تهیه و استفاده می کنند، ندارد. تیترواژه آزمون نظام مهندسی

واژگان طلایی به صورت اختصاصی و اولین بار; توسط گروه مطالعاتی معمار۹۸ تهیه شده و دارای مجوز ارشاد از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی است. (شابک: ۸-۲۲-۷۶۲۱-۶۲۲-۹۷۸ و شماره کتابشناسی ملی: ۷۵۷۰۵۸۴، فیپای مختصر و رده بندی کنگره NA2000). کلیه حقوق چاپ و نشر این کتاب مطابق با حقوق مؤلفان، متعلق به معمار ۹۸ می باشد. لذا هرگونه استفاده از کل یا قسمتی از کتاب (اعم از چاپ، اسکن، فتوکپی، عکسبرداری، نشر الکترونیک و یا اینترنتی، CD یا DVD، فایل صوتی یا تصویری و غیره)، بدون اجازه کتبی معمار ۹۸ ممنوع بوده، و متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. ©

 

و اما در آخر، هر کسی بسته به سلیقه، روحیه و راحتی; ممکن است از هر ابزاری که مایل باشد استفاده کند و نمیتوان صرفاً یک نسخه پیچید تا همه از آن پیروی کنند. ما در این پست برخی ویژگی ها، مزایا و معایب ابزارهای پاسخ یاب را بیان کردیم و در نهایت نیز گفتیم که نسبت به سایر ابزارهایی که در حال حاضر در بازار است، واژگان طلایی مزیت بیشتری دارد. ولی باز این سلیقه و روحیه شماست که تعیین میکند با چه ابزاری کار کنید. متشکریم که تا انتهای این مقاله را مطالعه کردید.

برای تهیه واژگان طلایی و سایر محصولات می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

                  واژگان طلایی

واژگان طلایی آزمون نظام مهندسی ساختمان

     آزمون نظام مهندسی ساختمان

آزمون نظام مهندسی ساختمان

دیدگاه‌ها (0)

*
*