معمار 98

معماری و دیزاین بی نظیر هتل اوپوس دبی به طراحی زاها حدید + تصاویر

هتل-اوپوس-دبی.jpg

معماری و دیزاین بی نظیر هتل اوپوس دبی به طراحی زاها حدید یکی از جدیدترین هتل های مدرن و جذاب که توسط گروه معماری ” ZAHA HADID ARCHITECTS ” طراحی شده است.

 

هتل اوپوس دبی

در یک روز آفتابی ، تقریباً کل منطقه تجاری در نمای آینه ای هتل اپوس منعکس شده است.

 

دبی

یکی از مدرن ترین و بروزترین شهرهای جهان به نام دبی می باشد; که دبی بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی می باشد که نماد زیبایی و تجمل گرایی می باشد و از پر حاشیه ترین تصاویری که می توان از این شهر لوکس دید، متعلق به سازه های بسیار بزرگ و زیبای این شهر می باشد یک در سطح جهان بسیار شناخته شده هستند.

با این حال این روزها این شهر بزرگ در حال احداث و ساخت سازه های مدرنی می باشد که کم و بیش خبرهای آن را می توان در معمار ۹۸ دید.

 

هتل اوپوس دبی

 

هتل اوپوس دبی ” OPUS HOTEL ” واقع در منطقه برج خلیفه دبی است; که توسط گروه معماری ” ZAHA HADID ARCHITECTS ” طراحی شده است و این روزها در مراحل آخر اجرا می باشد و تا حدودی آماده شده است. این هتل با مدیریت ” Melia Hotels International ” که یکی از هتلداران برجسته جهان می باشد که بیش از ۳۵۰ هتل را در ۳۹ کشور جهان در حال مدیریت می باشد.

 

هتل اوپوس دبی

یک لابی به سبک زاها حدید (“اپوس” ، دبی) در ورودی ایجاد شد

 

اوپوس بصورت دو ساختمان جدا از هم ساخته شده است; که این جدایی فقط در قسمت وسط بیشتر مشاهده می شود! این به گونه ای است که مکعبی میان این دو ساختمان قرار گرفته است و دارای ارتفاع ۷۱ متری از سطح زمین و عرض ۳۸ متری نیز می باشد. با این حال اوپوس دارای ۱۲ رستوران و مساحت ۵۲۰۲ متری می باشد.

 

هتل اوپوس دبی

 

همچنین علیرغم طراحی زیبایی که در نمای آن بکار رفته است; می توان به طراحی و نمای داخلی آن نیز اشاره کرد که واقعا نهایت زیبایی و جذابیت در آن بکار رفته است و بعد از افتتاح این مجموعه، یقینا با استقبال شدیدی روبرو خواهد شد.

 

زاها حدید

زاها حدید به همراه دفتر معماری مشهور جهان Zaha Hadid Architects توانست بیش از هزار پروژه را در ۴۴ کشور جهان اجرا کند. یکی از با شکوه ترین خلاقیت های یک زن با استعداد از هر لحاظ ، به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل شده است که هم اکنون پروازها و میلیون ها مسافر و گردشگر در پکن را می پذیرد.

Zaha Hadid

هتل اوپوس دبی با استفاده از ۸۴۳۰۰ متر مربع (۹۰۷،۴۰۰ فوت مربع); Opus به عنوان دو برج جداگانه طراحی شده بود که در یک کل به هم به شکل مکعب متصل شده است. مکعب در مرکز آن خالی شده است و یک خلاء به شکل آزاد ایجاد می کند که در نوع خود جلوه ای مهم از طراحی است. دو نیمه ساختمان در هر طرف از خلأ توسط یک دهلیز چهار طبقه در سطح زمین پیوند خورده و همچنین توسط یک پل ۳۸ متری نامتقارن و سه طبقه در ۷۱ متری از سطح زمین متصل می شود.

 

نماها

نماهای عایق دو جداره مکعب دارای یک پوشش UV بکار رفته در کل ساختمان و یک الگوی آینه ای مخصوص برای کاهش نور خورشید است. این الگوریتم حاشیه ای حاکی از شفافیت بر شکل عمودی ساختمان تأکید می کند ، در حالی که همزمان ، حجم آن را از طریق پخش مداوم نور تغییر می هد که بین بازتاب های در حال تغییر و شفافیت متفاوت است.

۶،۰۰۰ متر مربع نما از ۴۳۰۰ واحد جداگانه شیشه مسطح; تک منحنی یا با دو خم ایجاد شده است. واحدهای لعاب با راندمان بالا از شیشه ۸ میلیمتری که در قسمت داخلی پوشیده شده است ، یک حفره ۱۶ میلی متر بین تخته ها و ۲ لایه شیشه ۶ میلی متری شفاف با یک لمینت رزین PVB ۱.۵۲ میلی متر تشکیل شده است. این نمای منحنی با استفاده از مدل سازی دیجیتال سه بعدی طراحی شده است.

در هتل اوپوس دبی در طول روز ، نمای مکعب منعکس کننده آسمان; خورشید و شهر اطراف آن است. در حالی که در شب; با استفاده از نصب نور پویا LED های قابل کنترل به صورت جداگانه در هر صفحه شیشه ای ، فضای خالی روشن می شود.

 

مبلمان

مبلمان توسط Zaha Hadid Design در سراسر هتل نصب شده است; از جمله مبل های “پتالیناس” و “عثمانی” در لابی که از مواد ساخته شده با چرخه عمر طولانی ساخته شده اند و اجزای آن قابل بازیافت هستند. تختخواب های “Opus” در هر اتاق خواب در حالی که مبل ترکیبی “کار و بازی” با میز در سوئیت ها نصب شده است. اتاق خواب های این هتل همچنین مجموعه حمام ‘Vitae’ را طراحی کرده است که توسط Hadid در سال ۲۰۱۵ برای Noken Porcelanosa طراحی شده و شیوه معماری روان او را در تمام فضای داخلی هتل ادامه می دهد.

هتل ME دبی شامل ۷۴ اتاق و ۱۹ سوئیت است; در حالی که ساختمان اوپوس نیز دارای طبقه اداری ، اقامتگاه و سرویس رستوران ، کافه و بار از جمله ROKA ، رستوران معاصر ژاپنی robatayaki و MAINE Land Brasserie است.

 

سنسورها

در هتل اوپوس دبی سنسورها در سراسر Opus به طور خودکار تهویه و روشنایی را مطابق با اشغال تنظیم می کنند تا انرژی خود را صرفه جویی کنند در حالی که ME دبی از اقدامات بین المللی هتل ها در Meliá برای اقدامات پایدار پیروی می کند. میهمانان هتل بطری های آب از جنس استیل ضد زنگ را دریافت می کنند که در طول مدت اقامت خود از آب آشامیدنی نصب شده در هتل استفاده کنند. بدون داشتن بطری های پلاستیکی در اتاق های مهمان و برنامه ای برای حذف پلاستیک در کلیه مناطق ، هتل همچنین با سرو نکردن بوفه باعث کاهش ضایعات می شود و برنامه تولید کمپوست هایی برای بازیافت مواد آلی دور ریخته شده دارد.

 

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98