معمار 98

مجتمع مسکونی هرم شکل در چین با الهام از مزارع سنتی

مجتمع مسکونی هرم شکل در چین

مجتمع مسکونی هرم شکل در چین

این ساختمان بزرگ در به خاطر شکل عجیب و غریب و هرمی مانند خود به شهرت رسیده است.
ساختمان یک مجتمع مسکونی-تجاری است که در شهر کونشان در نزدیکی شانگهای چین واقع شده است و بخاطر طراحی غیر معمول آن مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

فیلم از مجموعه:

 

این فیلم که توسط پهپاد گرفته شده، نشان می دهد که چگونه آپارتمان ها یکی از بالای دیگری با شیب ۴۵ درجه جمع می شوند، گویی که با بلوک های لگو اسباب بازی ساخته شده اند. اگرچه از دید همسایگان یک آپارتمان معمولی به نظر میرسد ولی از نگاه دور یا از داخل ساختمان گویی در یکی از اهرام مصر قرار گرفته اید.

ساختمان مذکور در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید; این ساختار ۱۸ طبقه آینده گرایانه ، ۱۰۰ متر (۳۳۰ فوت) ارتفاع داشته که در کنار خود دو سازه ۱۲ طبقه دیگر نیز دارد. هر سه ساختمان دارای معماری مشابهی هستند و هر سه یک منطقه مشترک جمعی دارند. این سه ساختمان از دو طرف دارای سطح برجسته و شیب دار هستند و از زاویه ای این بناها مانند هرم به نظر می رسند. دو دیوار بیرونی دیگر هر ساختمان دارای ساختار عمودی و معمولی است.

مجتمع مسکونی هرم شکل در چین

 

شرکت طراحی:

دفتر معماری و طراحی این مجموعه در توضیحات خود ذکر کرده که معماران در ساخت مجموعه از مزارع سنتی یا همان تراسهای برنج چینی که در دامنه کوه ساخته می شوند الهام گرفته اند. این شرکت مستقر در شانگهای گفت: در طراحی پارک مجموعه نیز ایده هایی را از ورزش پارکور گرفته ایم. یک فعالیت شهری که افراد در حال دویدن و پریدن بین ساختمان ها هستند و مورد علاقه ساکنان جوان این شهر چین است. ظاهراً این شرکت امیدوار است که ساختمانها با ورزش مد روز و مدرن در ارتباط باشند. (مجتمع مسکونی هرم شکل در چین)

مجتمع مسکونی هرم شکل در چین

 

یکی از ساکنان این مجتمع به سرویس خبری چین میگوید; من در طبقه سوم زندگی میکنم. دوستان من غالباً به خانه من می آیند; تا در تراس کنار هم وقت بگذرانیم. ما چای می نوشییم و استراحت می کنیم; طراحی منحصر به فرد ساختمان به گونه ای است که هر آپارتمان با یک تراس بزرگ همراه است و من این ویژگی را خیلی دوست داشتم.

ساکن دیگری از این مجموعه میگوید: برای من داشتن فضای باز آرامش بخش هست; به خصوص که بالکن بزرگ آپارتمان ها رو دوست دارم. این یک روش خاص برای زندگی کردن است.

مجتمع مسکونی هرم شکل در چین

بسیاری از کاربران وب اعلام کردند که; این مجموعه می تواند به عنوان مجموعه فیلم های علمی تخیلی عمل کند ، چرا که عموم مردم چین مورد توجه فرم سه گانه ساختمان قرار گرفتند. برخی دیگر این طرح را ذهنی می دانند. یکی از کاربران چینی بعد از انتشار تصاویر که در توییتر ارسال شده گفت: “من بعد از دیدن تعداد زیادی از این بالکن ها کمی گیج هستم.” در حالی که دیگری نوشت: “من حتماً در این ساختمان گم می شوم”. (مجتمع مسکونی هرم شکل در چین)

دیگر تصاویر:

مجتمع مسکونی هرم شکل در چین

مجتمع مسکونی هرم شکل در چین  مجتمع مسکونی هرم شکل در چین

مجتمع مسکونی هرم شکل در چین

 

– تهیه شده در معمار۹۸
– گویندگان: شیدا نجومی، علی نجفی
– ترجمه: کاظم شایگان
– منبع: dailymail.co.uk

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98