معمار 98

رساله معماری موزه فرش + دانلود رایگان فایل word

رساله معماری موزه فرش

رساله معماری موزه فرش مورد نظر به صورت کامل به ضوابط و استانداردهای طراحی موزه پرداخته است که در یک فایل در قالب ورد(word) در ۹۶ صفحه آماده شده است. جهت  دانلود رایگان از انتهای صفحه اقدام کنید.

 

  • رمز: memar98.com
  • حجم: ۱۴.۲ مگابایت
  • صفحات: ۹۶ صفحه

 

چکیده :

بی شك وجود موزه به عنوان یك نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است فرهنگ هر جامعه یك مفهوم كلی است و تمامی ارزش‌ها و یافته‌های معنوی مردمان آن جامعه را در بر می‌گیرد. پس فرهنگ. میراث هر قومی است كه از پیشینیان بر گرفته شده و در آن تغییراتی داده شده و به نسل‌های بعد انتقال یافته است. فرهنگها و تمدن‌ها مانند انسان سه مرحله تكامل دارند: زاده می‌شوند، كودكی و نوجوانی دارند. كمال می‌یابند و به پیری می‌رسند و بالاخره از میان می‌روند. خاصیت فرهنگها و تمدن‌های پویا و لازم می‌بیند از فرهنگهای دیگر می‌گیرد و آنچه را زائد می‌داند فرو می‌نهد و دور می‌ریزد.

 

۱-۳- اهداف پژوهش رساله معماری موزه فرش:
  1. تامین مکانی شایسته برای به نمایش گذاشتن اثار گرنبهای استان قم
  2. ایجاد محیطی آموزشی برای جوانان و هنر جویان مشتاق به صنعت ورش
  3. تحکیم روابط دوستی با اقوام خارجی
  4. آشنایی عموم مردم با مظاهر و فرهنگ و تمدن این استان
  5. ایجاد شغل و گسترش روزافزون وضعیت اقتصادی افراد بومی منطقه

 

۱-۴- سوالات و فرضیه ها:
  1. این پروژه به چه میزان بر اشتغالزایی و درآمدزایی بومیان موثر است؟
  2. طراحی این پروژه به چه میزان در افزایش گردشگر در این شهرستان موثر است؟
  3. ساخت موزه در استان قم سبب افزایش گردشگر در این شهرستان می گردد؟
رساله معماری موزه فرش
فهرست رساله معماری موزه فرش:
  • مقدمه: ۲
  • ۱-۱ طرح موضوع: ۲
  • ۱-۲-بیان مسئله: ۳
  • ۱-۳-اهداف پژوهش: ۴
  • ۱-۴-سوالات و فرضیه ها: ۴
  • ۱-۵-ضرورت اجرا: ۴
  • ۱-۶-تعاریف و واژه ها: ۵
  • موزه‌های استان ۶
  • موزه آستانه مقدسه ۶
  • موزه مردم شناسی قم ۶
  • موزه هنرهای سنتی قم ۷
  • موزه آثار مراجع تقلید ۷
  • موزه تاریخ طبیعی قم ۷
  • موزه تخصصی علوم زمین (یاقوت کویر) ۷
  • آسمان نما ۷
  • تاریخچه موزه درجهان و ایران ۹
  • ۱-۲-تاریخچه موزه درجهان: ۹
  • ۲-۲-تاریخچه موزه درایران ۱۰ (رساله معماری موزه فرش)
  • دسته بندی موزه ها بر اساس نوع کاربری ۱۲
  • ۳-۲-انواع موزه ها : ۱۲
  • ۳- موزه های تاریخ طبیعی(تعاریف و مفاهیم) ۱۴
  • ۲-۴-تاریخچه فرش ۱۶
  • ۲-۵-وضعیت فعلی ۲۲
  • ۲-۶-گزيده اطلاعات فرش ۲۶
  • ۲-۶-۱-انواع گره ۲۶
  • ۱-۳-نمونه ایرانی: ۳۱
  • ۲-۳-نمونه خارجی: ۵۲
  • ۳-۳-برنامه عملکردی و فیزیکی ۶۹
  • – ۵-۳-استانداردها: ۷۵
  • ۶-۳-جدول برنامه فیزیکی ۸۱
  • ۳-۷-نکاتی در باب معماری موزه: ۸۴
  • ۱-۴-شناخت سایت در بستر شهری ۸۷
  • ۲-۴-شناخت بسترجغرافیایی ۸۷
  • ۳-۴-شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان قم ۸۸
  • ۴-۴-اقلیم ۸۹
  • فهرست منابع ۹۳

 

رساله معماری موزه فرش
هدف اولیه

رساله معماری موزه فرش: هدف اولیه از پیدایش موزه‌ها به مفهوم نوین و به روش شناخته شده امروزی ایجاد مكانهایی برای نگهداری اموال شخصی و یا ثروتهای صرفاً ملی بوده است.اشتیاق به گردآوری اشیاء زیبا، گرانبها و كمیاب و یا صرفاً غریب امری است كه ریشه در نهاد و سرشت آدمی داشته و دارد. همه تمدن‌ها از ابتدایی ترین‌ تا پیشرفته‌ترین‌ آنها در تمایل به گردآوری اشتراك داشته‌اند. از ارضای بنیادی غریزی گردآوری در طی زمان به استفاده از مجموعه آثار در جهت برآوردن نیازها به مطالعه می‌رسیم.

رساله معماری موزه فرش: موزه‌ها به عنوان مؤسساتی در جوامع نوین وظیفه دارند اشیائی را كه به لحاظ ارزش فرهنگی‌شان گرامی داشته می‌شوند را نگهداری نموده و تا سر حد امكان از ویرانی و زوال مصون بدارند و در قال این‌گونه اشیاء همان نقشی را بر عهده دارند كه كتابخانه‌ها در برابر كتب و بایگانی‌ها در قبال اسناد رسمی ایفا می‌كنند. جوامع این اشیاء را نه به انگیزه احتكار بلكه به منظور بهره‌گیری از آنها محفوظ می‌دارند.

رساله معماری موزه فرش: موزه‌ها به وجهی سازمان یافته‌اند كه از گنجینه‌هایشان در جهت اهداف فرهنگی استفاده شود. به دیگر سخن موزه‌ها از خلال ارزشهایی كه آنها را فرا می‌گیرند و به صور مرتبی بیان می‌دارند منظری عینی از جهان سه بعدی را در ذهن بازدیدكنندگان خود متبادر می‌سازند و به‌ آنان امكان می‌دهند كه روح نافذ خویش را در مورد میراث خود بكار بسته و از این راه به كنجكاوی خود میدان عمل دهند

 

هدف نمایش:

ایجاد تسهیل تماس مستقیم بین فرد و شیء است، خواه فرد یك كودك دبستانی باشد یا یك بزرگسال و خواه شیء نمونه‌ای متعلق به علوم طبیعی و یا یك متنوع عرضه شده در تالار تاریخچه علوم و فنون باشد و یا یك اثر هنری، لذا باید در نظر داشت كه:

اولا: موزه وسیله نمایش اشیاء است، نه اشیاء وسیله نمایش موزه.

ثانیاً : آنچه مسلم است موزه تنها وسیلة ارتباط عینی نیست، بلكه هدف اساسی آن القاء تأثیر فرهنگی و هنری و ایجاد رابطه بصری از طریق برخورد مستقیم با اشیائ دوبعدی به صورت رویارویی یك جهت با اشیاء سه بعدی از راه برخورد چند جهت است… (رساله معماری موزه فرش)

 

مطالب مشابه:
رساله معماری موزه فرش رایگان
  • رمز: memar98.com
  • حجم: ۱۴.۲ مگابایت
  • صفحات: ۹۶ صفحه

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98