معمار 98

تیترواژه مباحث مقررات ملی ساختمان چیست؟

تیترواژه مباحث مقررات ملی ساختمان چیست؟

تیترواژه مباحث مقررات ملی ساختمان، فهرستی از محتوا و ریزموضوعات هر کتاب از منابع آزمون نظام مهندسی است. در این آزمون دسترسی سریع به صفحات هر مبحث یکی از تکنیک‌های مهم در مدیریت زمان در جلسه آزمون است. اگرچه استفاده از فهرستِ ابتدای کتاب نیز می‌تواند در پیدا کردن و یافتن صفحات یا موضوع موردنظر مفید باشد اما در اکثر مواقع این فهرست‌ها کلی هستند.

برای استفاده از تیترواژه‌ی مباحث مقررات ملی ساختمان کافیست; یکبار کتاب را خوب مطالعه کرده باشید و سپس در زمان آزمون با توجه به اینکه تست موردنظر از چه کتابی است، به مبحث موردنظر مراجعه کرده و در تیترواژه آن به فصل موردنظر رفته و به دنبال موضوعِ سؤال می‌گردیم تا موضوع را یافته و به صفحه موردنظر مراجعه کنیم.

 

ریزفهرستِ کتاب (چارت) چه فرقی با تیترواژه می‌کند؟

تیترواژه همان ریزفهرست (چارت) است، و فلوچارت و اسامی مشابه دیگر هم ریزفهرست کتاب هستند; در واقع صرفاً عنوانشان فرق می‌کند اما محتوای آن‌ها مشابه و یکی است. درواقع مؤسسات مختلف، اسامی مختلفی را روی فهرست کتاب گذاشته تا آن را به عنوان یک ابزار کمکی معرفی کرده و در دسترس داوطلبان بگذارند. البته این توضیح به این معنی نیست که انجام این کار درست نباشد، خیر. چرا که در غیر این صورت داوطلبان خودشان باید به صورت دستی ریزفهرستی را برای هر کتاب آماده کنند و این کار شاید کمی در دوران مطالعه خسته‌کننده باشد و یا خیلی‌ها تمایل به صرف وقت برای همچین کاری را نداشته باشند و تمایل داشته باشند آن را بصورت آماده تهیه کنند. پس گویی برای این دسته از داوطلبین آماده شده است. منظور این است که این ابزار، ابزار جدیدی نیستند و همان فهرست کتاب هستند که کمی ریزتر شده‌اند.

در زیر می‌توانید چارت (ریزفهرست) را باتوجه به گرایش خودتان تهیه بفرمایید.

    مشاهده و دریافت چارت (ریزفهرست) یا تیترواژه که به ترتیب صفحات کتاب است.

چارت طلایی - فلو چارت - تیترواژه آزمون نظام مهندسی

 

   مشاهده و دریافت واژگان طلایی که به ترتیب حروف الفبا برای هر مبحث تفکیک شده است و روی جلد کتاب چسبانده می‌شود.

واژگان طلایی آزمون نظام مهندسی ساختمان

 

البته هر ابزاری ممکن است نقص‌هایی نیز داشته باشد. اینکه ممکن است در زمان استفاده از ابزار ذکر شده‌ی بالا، یک لحظه از ذهنتان برود فلان موضوعِ موردنظرِ تست، در کدام فصل از کتاب بوده، آن‌وقت چی می‌شود؟ یا در جدولِ چارت یا تیترواژه شاید نتوانید به یاد آورید که این موضوع دقیقاً در چه بخشی از فصل ۲۱ از مبحث ۹ است و بالاجبار در ردیف موضوعات مربوط به فصل ۲۱ باید دنبال موضوع بگردید و از ابتدای ردیف‌ها چشمتان دنبال کند تا موضوع موردنظر را در میان حجم زیادی از تیترها ببینید.

 

اما آیا ابزار دیگری هست که بتواند این نقص‌ها را نداشته باشد؟ یا حداقل نقص کمتری داشته باشد؟

از برتری‌های “واژگان طلایی” نسبت به این موارد همین است، اینجا “واژگان طلایی” به دلیل اینکه طبق حروف الفبا برای هر مبحث مرتب شده بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

در واژگان طلایی تیترهای کتاب به ترتیب حروف الفبا برای هر مبحث تنظیم شده‌اند. اما نه مثل کلیدواژه ها که شامل تمام لغات موجود در متن های کتاب ها هستند. این ابزار دو تفاوت عمده با کلیدواژه دارد. اینکه به تفکیک هر مبحث بود و به علاوه اینکه خلاصه تر از کلیدواژه بود و فقط شامل ریزتیترها و ریزفهرست کتاب بوده، و نه اینکه شامل تمام لغاتی که در کتاب آمده باشد”.

واژگان طلایی برخلاف چارت، یا ریزفهرست یا تیترواژه کاملا‌ً جدید است و اولین بار توسط سایت معمار۹۸ تهیه شده است.

برای مشاهده توضیحات کامل و ویدیویی معرفی و نحوه استفاده از واژگان طلایی از لینک‌ زیر استفاده کنید.

                  واژگان طلایی

واژگان طلایی آزمون نظام مهندسی ساختمان

البته خیلی از داوطلبان چارت یا تیترواژه را با واژگان طلایی اشتباه گرفته; و هنگام سفارش واژگان طلایی را با عنوان چارت و یا تیترواژه عنوان می کنند. اما اسم اصلی همان “واژگان طلایی” است و باقی موارد ابزارهای دیگر یا همان ریزفهرست کتاب هستند.

 

البته لازم به ذکر است، هر کسی بسته به سلیقه، روحیه و راحتی; ممکن است از هر ابزاری مثل چارت، واژگان طلایی و … که مایل باشد استفاده کند و نمی‌توان صرفاً یک نسخه پیچید تا همه از آن پیروی کنند. ما در این پست برخی ویژگی‌ها، مزایا و معایب ابزارهای پاسخ یاب را بیان کردیم و در نهایت نیز گفتیم که نسبت به سایر ابزارهایی که در حال حاضر در بازار است، واژگان طلایی مزیت بیشتری دارد. ولی باز این سلیقه و روحیه شماست که تعیین میکند با چه ابزاری کار کنید. متشکریم که تا انتهای این مقاله را مطالعه کردید.

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98