معمار 98

تست کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان های فولادی

تست کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان های فولادی

در این ویدیو یک تست از کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان های فولادی-۱۳۹۰ را خانم مهندس خاکساری حل می کنند.

سلام مهندسای عزیز. همراهان معمار ۹۸ ، امیدوارم حالتون خوب باشه. سال جدید رو خیلی بهتون تبریک میگم. با یک دنیا آرزوی بهترین ها برای شما در سال ۱۴۰۰ – انشالله که امسال همون سال موفقیت و سکوی پرتاپ برای شماست و با قبولی در آزمون مهندسی این امر تحقق پیدا کنه. خیلی خیلی خوشحالیم که در کنارمون هستین و این به ما انگیزه میده.

امروز یک پست آموزشی دیگه داریم که قرار هست یک سوالی رو از کتاب راهنمای جوش حل کنیم. سوال و پاسخ در ویدیو توضیح داده شده است. این تست به بخش طبقه بندی و شماره گذاری الکترودها به روش AWS در ص ۸۵ کتاب راهنمای جوش مربوط می شود. 

مشاهده ویدیو  توضیح تست کتاب راهنمای جوش

 

در صفحه ۸۵ کتاب راهنمای جوش، ویرایش ۹۰ میتونین توضیحات رو مشاهده کنین. این بند مهمه. یعنی پتانسیل طرح سوال داره به علاوه اینکه در امور اجرایی هم به کارتون میاد. در کتاب توضیحات بند، در مورد شماره گذاری خیلی خوب و ساده توضیح داده و من هم مجدد توضیح میدم.

الکترود ها همونطور که در شکل می بینین معمولا به این طریق شماره گذاری میشن. یک حرف لاتین اولشون هست و عدد ۴ یا ۵ رقمی بعدش قرار میگیره. حرف  E مخفف همون کلمه الکترود هست. و شماره ها هم اگر ۴ رقمی باشه، ۲ رقم اولش و اگر ۵ رقمی باشه ۳ رقم اولش، بیانگر حداقل مقاومت کششی الکترود هستش. این مقاومت بر حسب کیلو پوند بر اینچ مربع هست. یعنی در این الکترودی که می بینیم حداقل مقاومت کششی جوشِ اون ۶۰ کیلو پوند بر اینچ مربع و یا ۶۰۰۰۰ پوند بر اینچ مربع هست. اگر بخوایم این عدد رو بر حسب کیلوگرم بر سانتی متر مربع به دست بیاریم کافیه که در عدد ۷۰ ضرب کنیم. یعنی ۶۰ کیلو پوند رو در ۷۰ ضرب کنیم، در این حالت کمترین استحکام کششی جوشی الکترود برابر با ۴۲۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع باید باشه. (تست کتاب راهنمای جوش)

در مورد نحوه به دست اومدن عدد ۷۰ ، من اخر ویدیو توضیح میدم. و…

 
مطالب مرتبط:

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98