معمار 98

افتتاح ساختمان shed مرکز هنرهای نمایشی شهر نیویورک

افتتاح ساختمان shed

افتتاح ساختمان shed

“shed” (یک مرکز هنری که از خیلی وقت پیش در قلب شهر نیویورک پیش بینی شده بود) اعلام کرده که در تاریخ پنجم آوریل ۲۰۱۹ افتتاح می شود. محل برگزاری افتتاحیه(که با آرای عمومی برنده جایزه طراحی سال ۲۰۱۸ برای تاثیرات اجتماعی هم می باشد) درهای خود را به بخشی از ساختمان هادسون باز می کند؛(هادسون: بزرگترین مرکز توسعه املاک و مستغلات خصوصی در تاریخ ایالات متحده) و میزبان آثار برتر جهانی در زمینه های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و فرهنگ های معاصر خواهد بود؛ همچنین مشخص شده ساختمان”shed” که  توسط diller scofidioو renfro به عنوان معمار اصلی و گروه rockwell به عنوان معماران همکار طراحی شده، به افتخار مایکل آر. بلومبرگ ، شهردار سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ نامگذاری خواهد شد.

افتتاح ساختمان shed

ساختمان “shed” درحال ساخت، در سال ۲۰۱۸ وقتی که از سمت پارک “های لاین” دیده می شود.

 

ساختمان “shed” (بلومبرگ) یک ساختار ۲۰۰،۰۰۰ فوت مربعی (۱۸،۵۰۰ متر مربع) است که می تواند از لحاظ فیزیکی محدوده وسیعی از رویدادها و برنامه ها را میزبانی کند. ساختمان دارای هشت سطح پایه می باشد که شامل دو فضای گسترده، گالری های بدون ستون با مجموع ۲۵۰۰۰ فوت مربع (۲،۳۴۰ متر مربع) از فضای باکیفیت موزه می باشد؛ یک فضای تئاتر با ۵۰۰ صندلی که می تواند به فضاهای کوچکتری نیز تقسیم شود و در بالای اتاق نورگیرهای سقفی “تیش” برای رویدادها و تمرینات هنرمندان و آزمایشگاه “تیش” برای رشد و پیشرفت هنرمندان توسعه داده شده است؛ این فضاها به افتخار دو حامی کلیدی این پروژه جاناتان ام. تیش و همسرش لیزی تیش نامگذاری شده است.(افتتاح ساختمان shed)

افتتاح ساختمان shed

نمای شرقی ساختمان بلومبرگ در اکتبر سال ۲۰۱۸

 

پوسته متحرک بیرونی وقتی بر روی ساختمان “پلازا”ی همسایه قرار می گیرد، می تواند وسعت ساختمان را دو برابر کند تا حیاط “مک کورت” ایجاد شود؛ یک فضای ۱۷۰۰ فوت مربعی(۱۶۰۰متر مربع) که از لحاظ نور، صدا و دما برای اجراهای بزرگ، تأسیسات و رویدادهای کنترل شده مناسب می باشد؛ این مکان به افتخار کارآفرین خیرخواه و عضو هیئت مدیره “shed” فرانک اچ. مک کورت نامگذاری شده است؛ این تنظیم فضایی می تواند ۱۲۵۰ مخاطب را بصورت نشسته و ۲۰۰۰ مخاطب را به صورت ایستاده در خود جای دهد. هنگامی که این فضا مورد نیاز نباشد، پوسته متحرک می تواند بر روی ساختمان پایه قرار گیرد تا ساختمان “پلازا” برای رویدادها و برنامه ها سرباز شود.

افتتاح ساختمان shed

با گسترش پوسته متحرک بیرونی وسعت ساختمان دوبرابر می شود.

 

پوسته متحرک که می تواند در عرض پنج دقیقه گسترش پیدا کند؛ در یک مسیر دو چرخه وار بر اساس تکنولوژی جرثقیلی که معمولاً در بنادر و سیستم های راه آهن یافت می شود حرکت میکند. یک مسیر چرخ دنده ای پوسته را به سمت عقب و جلو برروی چهار محور و دو محور دوگانه با چرخ هایی به قطر شش فوت (۱.۸۲ متر) هدایت می کند. قاب سازه فولادی توسط بالش های با دوام و سبک از پلیمرهایی از جنس تفلون که با نام اتیلن تترافلوئور اتیلن شناخته می شوند، پوشیده شده است. با خواص حرارتی شیشه های عایق در کسری از وزن اتیلن تترافلوئور اتیلن به نور اجازه عبور می دهد و می تواند در مقابل طوفان های قدرتمند مقاومت کند.(افتتاح ساختمان shed)

افتتاح ساختمان shed

ساختاری که بخشی از ساختمان هادسون را تشکیل می دهد و با پارک “های لاین” همسایه می باشد.

 

با نزدیک شدن به پایان کار ساختمان، آخرین فاز پروژه شامل روکش کاری فلزی و کارهای تکمیلی مربوط به معماری در پله برقی ها و راهروها در دست اجرا می باشد. همچنین جایگذاری بتن های جلا داده شده برای پر کردن میان همه صفحات طبقات ساختمان پایه دردست انجام است(افتتاح ساختمان shed). در قسمت مربوط به “پلازا”ی ساختمان کاشی کاری با سنگ انجام می شود تا ناحیه مخصوص کارهای هنری لارنس وینر ساخته شود. ساختمان “shed” به دنبال کسب گواهینامه LEED از ساختمان شورای سبز ایالات متحده می باشد که انتظار می رود تا اوایل سال ۲۰۱۹ بدستش آورد.

افتتاح ساختمان shed

نمای داخلی “مک کورت” اکتبر ۲۰۱۸

 

در ساختمان “shed” ساعات اجرایی برای نمایشگاه ها در روزهای سه شنبه؛ چهارشنبه، یکشنبه از ۱۱ صبح تا ۶ بعد از  ظهر، پنچ شنبه، جمعه و شنبه از ۱۱ صبح تا ۸ بعد از ظهر می باشد. ورودی نمایشگاه های ساختمان ده دلار می باشد که دسترسی به تمام نمایشگاه های آن روز را میسر می سازد (ورودی برای کودکان و نوجوانان ۱۸ ساله و کمتر رایگان است). بلیط های مراسم های زنده در ساختمان با توجه به روز و زمان های مختلف نسبت به هر نمایش به صورت جدا قیمت گذاری و رزو می شوند.

 

افتتاح ساختمان shed
پایان کار “مک کورت”، یکی از متمایزترین اجزای طرح

 

افتتاح ساختمان shed

همان فضا به همراه صحنه و صندلی ها

 

افتتاح ساختمان shed
پایان کار گالری طبقه چهارم

 

افتتاح ساختمان shed
پایان کار تئاتر طبقه ششم

 

افتتاح ساختمان shed
پایان کار ساختمان و ناحیه لارنس وینر

 

افتتاح ساختمان shedتیم طراحی و اجرای ساختمان

 

ویدیو پوسته مترحک

 

ویدیو انیمشن از نحوه عملکرد پروژه

 

  • تحریریه معمار ۹۸
  • مترجم: سیده مینا ساداتی
  • منبع: Designboom.com

 

افتتاح ساختمان shed ؛ مایکل بلومبرگ-بلومبرگ نیویورک؛ ساختمان هادسون نیویورک؛اتیلن تترافلوئور اتیلن؛ کارهای هنری لارنس وینر؛ گواهینامه LEED-ساختمان شورای سبز ایالات متحده؛معماری شهر نیویورک ؛ مرکز هنرهای نمایشی تجسمی آمریکا؛بررسی ساختمان های مدرن نیویورک آمریکا ؛ مک کورت – افتتاح ساختمان shed

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98