معمار 98

آموزش اسکیس داخلی توسط دکتر مرتضی صدیق + ویدیو

آموزش اسکیس داخلی توسط مرتضی صدیق + ویدیو

آموزش اسکیس داخلی برای افراد مبتدی که توسط دکتر مرتضی صدیق در یکی از کلاس های آموزشی اسکیس تهیه شده است را در ویدیو زیر میتوانید مشاهده کنید.

 

بخشی از متن ویدیو آموزش اسکیس داخلی

اگر بخوایم حجمی رو طراحی کنیم فقط کافیه که به اندازه یک به صد; ۱ساینت، ۲ سانت، ۳ سانت، ۴ سانت، یعنی ۴ متر، عرض زمین مثلا میگم فرضا، ۷ متر، ۱ متر، ۲ متر، ۳ متر، ۴ متر، ۵ متر، ۶ متر، ۷ متر.

پس یک اتاقی دارم طراحی می‌کنم که ارتفاعش ۴ متر هست; این‌جا ۷ متر هست، خب این رو بهم وصل می‌کنیم. یک آدم، قدش عموماً یک و نیم متره، پس توی یک و نیم متری که قد چشم آدمی هست خط می‌کشیم.

اینجا یک و نیم هست، درسته؟ درحالی که کل این ۴ هست; اینجا یک خط دیگه میگذارم از این نقطه یک فیگور باید بگذاریم که نصفشو حجیم می‌کشم، نصفش رو باریک، از سر این به این وصل می‌کنم، از سر این به این وصل می‌کنم، از سره این به این وصل میکنم، از سر این به این وصل میکنم و این تقریبا شروع تمام پرسپکتیو‌های داخلی هست. آموزش اسکیس داخلی

خب من می‌تونم تمام آدم‌های دیگر روی این حالت سرهاشونو بزرگ و کوچک بکنم; پس می‌تونم یک حجمی بکشم پاشو بگذارم، این چونه ها سه برابر کله باشن و ارتفاعش دو برابر این شونه باشه، حالا میتونم اینطوری هم علامت بگذارم.

 

ابعاد در آموزش اسکیس داخلی

پس هر بیضی‌ای کشیم سه برابر شونه، دو برابر اون شونه ارتفاع; و به اندازه بالا تنه پایین تنه می‌گذارم. یک ذره راحت تر می‌کشم; حتی شاید یقه بگذارم، دست بگذارم، این از اینجا شروع میکنم به این وصل میکنم ادامه میدم، احتمال داره توی خط دید آدما یک ارتفاع دیگه مشخص کنم دوباره وصل کنم.

حالا من می‌تونم تو اینجا یک سری تابلو بگذارم، فاصله‌ها رو رعایت میکنم; اونی که سمت خودمونه دو تاییش می‌کشم. حالا من میتونم یک دونه یک متر از اینجا جدا کنم; سر اینو در واقع به این وصل کنم اینجا شاید یک لایتینگ در نظر بگیرم، به این حالت مخفیه نورپردازی، حتی احتمال داره که لابه لای این ها، جلو هر تابلو وسطش رو امتحان کنم بیارم بالا افقی بکنم بیارم وسط این، یک آویز بگذارم که نور در واقع بگیره روی تابلو، اینو بیارم افقی کنم وسط این بیارم پایین، هم امتدادِ با این علامتش بزنم و همینطور در واقع لایتینگ رو مشخص بکنم.

 

فیگورها

آموزش اسکیس داخلی: میتونم از سره این به این به این; به این، البته بعد از فیگورها یعنی هر یک سانت یک سانت، می‌گذارم; ولی فیگورها رو وقتی بگذاریم اون باعث میشه چون از پشت اونا رد میشه، حس خوبی بهمون بده، اما اینجا به این حالته. خط افق مون اگر پنجره‌ی دیدی وجود داشته باشه طبیعتاً به این شکله، و اگر درختی وجود داشته باشه میتونم این درخت‌ها رو روی این طرح نمایش بدم (توی این) و حالا اینجا یک سری فریم ساده بگذارم.

بخاطر اینکه همه این اتفاقات بر مبنای سر این آدم اتفاق افتاد سره این آدم; هم نقطه‌ی گریزه هم مرکز تمام حوادث طراحی شده‌ی ماست; (آموزش اسکیس داخلی) – بعضی جاها برای اینکه خوشگل‌تر بشه بد نیست که دو تا خطش بکنیم، خط اضافه بکشیم. خیلی از کارهای زیبا همیشه به خاطر اون خط زیبا کشیدنش. حالا من به اینا و اینا، میتونم یک اندازه دیگه در نظر بگیرم و به این حالت ببرم بالا. و…

 

〉〉 برای مشاهده و تهیه دوره نظارت و اجرا، آمادگی آزمون نظام مهندسی، اینجا کلیک کنید.

آموزش مباحث مقررات ملی ساختمان ویدیو

〉〉 برای مشاهده و تهیه دوره نظارت و اجرا، آمادگی آزمون نظام مهندسی، اینجا کلیک کنید.

و نمونه تصاویر از پنل کاربری:

 

 

قبولی در آزمون نظام مهندسی:  کلیک کنید

آزمون نظام مهندسی ساختمان

 

آموزش اسکیس داخلی

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98