معمار 98

آشنایی با مبحث ۹ نهم مقررات ملی ساختمان – گرایش معماری

آشنایی با مبحث 9 نهم مقررات

آشنایی با مبحث ۹ نهم مقررات ملی ساختمان برای شرکت در آزمون نظام مهندسی معماری گرایش نظارت و اجرا: شامل اهمیت مبحث، بودجه بندی، نحوه مطالعه و نکات مهم آن.

مبحث ۹ کمی قطور است ولی فصول این مبحث خیلی کوتاه هستند; از نظر خوانایی و مطالعه دارای متن روان و ساده ای است. این مبحث دارای اصلاحیه است که با مراجعه به سایت مقررات ملی ساختمان میتوانید دانلود کنید.

 

بودجه بندی:

آشنایی با مبحث ۹ نهم; تعداد سوالاتی که از این مبحث طرح شدند بین ۳ الی ۴ سوال بطور میانگین متغیر بوده اند; البته بیشتر از ۸۰ درصد سوالات طرح شده، از نیمه اول آن طرح شده اند; ولی توصیه ما این است که نیمه دوم و بخش های انتهایی کتاب را هم مرور کنید; یا در صورت کمبود وقت، حداقل از نظر شناخت عناوین و جانمایی مطالب حتماً مطالعه شوند. در آزمون مهر ۹۸ در مجموع ۶ سوال در بخش نظارت و اجرا از آن طرح شده است.

توجه داشته باشید که باید همه بخش ها را مطالعه کنید; فقط بخش هایی که متوجه می شوید تخصصی است و یا مربوط به گرایش عمران هست می توانید از آنها عبور کنید. از حجم زیاد آن هم نهراسید! همانطور که اشاره شد داوطلبین معماری لازم نیست تمام مطالب کتاب را مطالعه کنند.

 

صفحات مهم جهت آشنایی با مبحث ۹ نهم :

بخش اول تا دوازدهم یعنی از صفحات ۱ تا ۱۷۷ مهم هستند; صفحه ۲۰۴، ص ۲۰۵ ، ص ۲۲۴ و ۲۲۵ ، ص۲۵۷ و ۲۵۸ ، ص ۲۷۸ الی۲۸۷ ، ص ۲۹۳ الی ۲۹۸ ، ص ۳۰۱ الی ۳۰۶ ، ص ۳۰۸ الی ۳۱۳ ، ص ۳۲۰ الی ۳۲۲

از آنجا که پراکندگی موضوعات مرتبط در این مبحث زیاد است; بهتر است چارت این مبحث را در جلسه آزمون به همراه داشته باشید و با حذف موارد محاسباتی و غیر ضروری برای داوطلبین معماری از چارت، راحت تر موضوعات مورد سوال را پیدا کنید. همچنین واژگان طلایی مبحث ۹ نهم طبق حروف الفبا در کنار چارت کمک قابل توجهی را به شما خواهد کرد. (آشنایی با مبحث ۹ نهم)

برخی از واژه های مهم مبحث نهم:

بتن، اختلاط بتن، میلگرد، قالب بندی، فولادگذاری، دال، دیوار، شالوده، ستون، شرایط محیطی، زمان گیرش، پوشش بتن روی میلگرد، مقاومت فشاری بتن  و…

 

مطالب مشابه:

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98