معمار 98

آشنایی با مبحث ۳ سوم مقررات ملی ساختمان – آزمون معماری

آشنایی با مبحث 3 سوم

­­­­آشنایی با مبحث ۳ سوم مقررات ملی ساختمان برای شرکت در آزمون نظام مهندسی معماری گرایش نظارت و اجرا: شامل اهمیت مبحث، بودجه بندی، نحوه مطالعه و نکات مهم آن.

 

 

متن پادکست آشنایی با مبحث ۳ سوم:

کاربران پیج آزمون مهندسی سلام. امیدوارم که حالتون خوب باشه.

مبحث سوم تحت عنوان “حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق” است که در چند سال اخیر تعداد سوالات قابل توجهی از آن در آزمون های نظام مهندسی طرح شده است. همچنین از جمله منابع مهم در آزمون طراحی معماری است. از آزمون بهمن ۹۴ تا آزمون مهر ۹۸ در مجموع ۳۴ سوال از مبحث سوم در بخش نظارت و اجرای معماری طرح شده است. ویرایش جدید یعنی ویرایش ۱۳۹۵ شامل ۱۲ فصل است و نسبت به ویرایش قبلی کمی مفصل تر است و لازم است تمام صفحات کتاب خوانده شود و نسبت به مطالب جدید بی اهمیت نباشید.

با آشنایی با مبحث ۳ سوم و بررسی سوالات یک دهه اخیر متوجه می شویم که از هر صفحه و موضوعی از مباحث مختلف احتمال طرح سوال است، بنابراین نمیتوان فقط به چند صفحه مهم اکتفا کرد. با این حال بعضی از موضوعات در اکثر مواقع جزء بخش های مورد علاقه طراحان سوالات آزمون نظام مهندسی بوده اند که اگر چه ممکن است به طور مستقیم مورد سوال قرار نگرفته باشند اما در ارتباط و ترکیب با سوالات دیگر به عنوان یک نقطه عطف در رسیدن به جواب نهایی ضرورت پیدا کردند.

 

از جمله موضوعات مهم این مبحث:

دسته بندی ساختمان ها و یا تصرف های ساختمانی، دسته بندی ساختارها، تقسیم بندی مقاومت در برابر آتش، سیستم های کشف و اعلام حریق، راه فرار و خروج، مسیر پیمایش، شبکه های بارنده خودکار، خاموش کننده های دستی، شفت ها و دوربند، سیستم های اطفاء حریق، شرایط و محدودیت های ارتفاع و مساحت مجاز، ساختمان های بلند مرتبه و دسترسی نیروهای آتش نشانی. (آشنایی با مبحث ۳ سوم)

موفق باشین.

 

مطالب مشابه:

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98