معمار 98

فیلم ساختمان تجاری-اداری ترمه در همدان

ساختمان تجاری اداری ترمه

ساختمان تجاری اداری ترمه

  • ویدیویى ببینید از مراحل طراحى ساختمان ادارى تجارى ترمه در همدان ‎
  • معماران: فرشاد مهدی زاده-احمد بطحائی
  • موقعیت: همدان، ایران
    تاریخ: ۱۳۹۱
    مساحت: ۶۰۰ متر مربع
    این پروژه در شهر تاریخی همدان قرار دارد، شهری که فضای پویا و سیال دارد و با احجام مربع شکل شناخته می شود. این ساختمان دو طبقه با هدف ایجاد فضا های عملکردی تجاری ساخته شده که طبقه همکف فضایی عمومی تر برای تجارت و فروش محصول یا ارائه خدمات بوده و طبقه اول، دفتر کاری شخصی را شامل می شود. طبقه ی بعد که در واقع پشت بام این ساختمان است هم ارتفاع بام های اطراف ساخته شده است و با دیوار های ۲.۵ متری خود فضایی باز و متنوع در دل این بنا ایجاد کرده است.
ساختمان تجاری اداری ترمه:
این پروژه شامل سه عملکرد در سه طبقه ی مختلف با راه های ارتباطی متفاوت به فضای شهری می باشد. ایده ی مسیر های ارتباطی تعبیه شده در این بنا، ایجاد ارتباط های مستقیم و غیر مستقیم با فضا و محوطه ی شهری بوده و جدا کننده ی دو فضای عملکردی اداری و تجاری یکی از چالش های اصلی طراحی این پروژه و تولید فرم های اصلی آن بوده است. استفاده از فرم های تکرار شونده که از یک سو سقف طبقه همکف را تشکیل می داد و از سوی دیگر پله ای برای اتصال میان فضای خارج و دفتر کار بود به راه حلی منحصر به فرد برای چالش اصلی این ساختمان تبدیل شد. نمای ساختمان از آجر های بومی با بافت های سنتی آجر پوشیده شده و در عین حفظ سبک معماری اقلیمی و بومی، طراحی ای مدرن و جالب توجه ایجاد شده است.

 

 

ساختمان تجاری اداری ترمه- ساختمان ترمه-همدان-ساختمان تجاری ترمه-ویدیو ساختمان اداری ترمه-فرشاد مهدی زاده- احمد بطحائی-فیلم معماری-معماری ایرانی-معماری مدرن

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98