معمار 98

فیلم معماری گنبد هزاره لندن / Millennium Dome in London

گنبد هزاره لندن

گنبد هزاره لندن

گنبد هزاره یکی از بزرگترین کارهای معماری قرن بیستم که آخرین آنها نیز هست معرفی شده است. این بنا برای برگزاری جشن های آغاز هزاره سوم در لندن طراحی و اجرا شد و درست در ماه دسامبر ۱۹۹۹ به پایان رسید.

گنبد هزاره لندن

این مجموعه با استفاده از جدیدترین فن آوری سازه و معماری یعنی سیستم کابل و پوشش غشائی خلق گردیده است.

گنبد هزاره لندن  گنبد هزاره لندن

گنبد هزاره ریچارد راجرز برای القاء مفهوم هزاره بود به مناسبت دومین هزاره تولد حضرت مسیح (ع) بود. وی سعی کرد تا از مفهوم گنبد که بار مذهبی و سنتی قوی ای دارد استفاده کند و پس از نگاه به سنت و فرهنگ این فرم را طوری در بستر فیزیکی خود قرار دهد که گویی برای همیشه در آنجا قرار داشته و بخشی از بسترش میباشد، در عین حال که با استفاده از پوشش چادری و خوابیده و سیستم کابلی سعی در القاء فرم های نرم و منحنی نزدیک با طبیعت دارد.

در زیر فیلمهای مختلفی در رابطه با معماری و بررسی این مجموعه را می توانید دریافت کنید:

گنبد هزاره لندن

دریافت فیلم شماره ۱

مدت زمان: ۱۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه

 

گنبد هزاره لندن

دریافت فیلم شماره ۲

  • حجم: ۴۱ مگابایت
  • مدت زمان: ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه

 

گنبد هزاره لندن

دریافت فیلم شماره ۳

  • حجم: ۸ مگابایت
  • مدت زمان: ۲ دقیقه

 

 

بررسی معماری گنبد هزاره- Millennium Dome in London-فیلم های معماری-مستندهای معماری-معمار ریچارد راجرز و گنبد هزاره لندن-Richard Rogers-فیم+ویدیو+گنبد هزاره+لندن بررسی معماری گنبد هزاره- Millennium Dome in London-فیلم های معماری-مستندهای معماری-معمار ریچارد راجرز و گنبد هزاره لندن-Richard Rogers-فیم+ویدیو+گنبد هزاره+لندن بررسی معماری گنبد هزاره- Millennium Dome in London-فیلم های معماری-مستندهای معماری-معمار ریچارد راجرز و گنبد هزاره لندن-Richard Rogers-فیم+ویدیو+گنبد هزاره+لندن بررسی معماری گنبد هزاره- Millennium Dome in London-فیلم های معماری-مستندهای معماری-معمار ریچارد راجرز و گنبد هزاره لندن-Richard Rogers-فیم+ویدیو+گنبد هزاره+لندن بررسی معماری گنبد هزاره- Millennium Dome in London-فیلم های معماری-مستندهای معماری-معمار ریچارد راجرز و گنبد هزاره لندن-Richard Rogers-فیم+ویدیو+گنبد هزاره+لندن

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98