معمار 98

طراحی سازه های موقت – پناهگاه قربانیان بلایای طبیعی

طراحی سازه های موقت

طراحی سازه های موقت

بلایای طبیعی هر ساله هزاران نفر را بی خانمان و آنها را مجبور به ترک دیار خود کرده تا بدون هیچ جایگزینی پناه بگیرند. در بسیاری از موارد شهرها نمی توانند با پناهندگان مقابله کنند و منابع خود را محدود می کنند. علاوه بر این، مشکلات برای حفظ پناهندگان به شیوه ای انسانی به طور فزاینده ای پیچیده می شود که منجر به فروپاشی استراتژی های متداول می شود.

طراحی سازه های موقت

در این مواقع، نوآوری و خلاقیت در کار ساخت و ساز نقش مهمی ایفا می کنند و در نهایت منجر به ایجاد یک مدل ساخت و ساز سریع تر و کارآمدتر می شود که می تواند بعد از بلایای طبیعی تکرار شوند.
در هنگام ساخت سازه های نیمه دائمی، مواد به راحتی قابل دسترسی بوده و صرفه اقتصادی و حیاتی دارند. با استفاده از این، شما می توانید مواد محلی در منطقه را برای اجرا به کار بگیرید و تکنیک های ساخت و ساز مناسب برای طراحی را تعیین کنید. (طراحی سازه های موقت)

 

طراحی سازه های موقت

مهم است که از مواد با تاثیر کم بر محیط زیست استفاده کنید.

ما اغلب فراموش می کنیم که در مرحله پایان زندگی ساختمانی چه اتفاقی می افتد; این به ما کمک می کند که راندمان زیست محیطی ساختمان ها را کاهش دهیم. درک اهمیت ساختارهای خود ساخته میتواند جوامع را به فضای محیط فیزیکی خود تبدیل کند. با استفاده از استراتژی های طراحی و ساخت و ساز با طرح های مشارکتی، می توان نمونه اولیه را در شرایط اضطراری جمع آوری نمود.

طراحی سازه های موقت

 

اگر چه این یک ساخت و ساز نیمه دائمی است:

شما باید پیش بینی کنید که ساختار بالقوه برای تبدیل شدن به دائمی را داراست؟ زمانِ برآورد ساخت و ساز می تواند طول بکشد; بنابراین مهم است که نوع شناسی و شرایط مختلف اقلیمی را درک کنیم.

طراحی سازه های موقت

 

Shigeru Ban، ۲۰۱۴ برنده جایزه پریتزکر

او یک سیستم پناهگاهی موقت برای قربانیان سیل ژاپن طراحی کرد. با این حال واژه تکامل مداوم، طرح را به عنوان یک الگو برای رشد و طول عمر مورد توجه و قوت قرار داد. پیاده سازی استراتژی های بیولوژیکی و پایدار کمک خواهد کرد که شرایط زندگی در فضا را بهبود ببخشیم. بدون شک، جهت گیری ساختمان باید از فواید تابش خورشید برای بهبود تهویه در فضای داخلی استفاده کند.

طراحی سازه های موقت

اگر ما از یک جرم حرارتی مانند دیواره های مکانیکی استفاده کنیم:
این افزایش گرما را با طول عمر بیشتر به حداکثر می رساند; از سوی دیگر، اجرای سقف های شیب دار می تواند به جمع آوری آب باران کمک کند; این امکان میتواند برای نیازهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

طراحی سازه های موقت

طراحی سازه های موقت

  • تحریریه معمار ۹۸
  • مترجم: نیلوفر رضایی
  • منبع: www.archdaily.com

 

How to Design Semi-Permanent Structures Natural disasters  ; طراحی سازه های نیمه دائمی برای سیل و زلزله – طراحی سازه های موقت ; مسکن موقت – طراحی سازه برای اسکان موقت ; سیل و زلزله و معماری  سازه موقت برای زلزله و سیل ; مصالح بومی برای ساخت و ساز موقت – طراحی سازه های موقت

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98