معمار 98

راهنمای خرید میز ناهارخوری برای منزل

راهنمای خرید میز ناهارخوری

راهنمای خرید میز ناهارخوری

میز غذاخوری به عنوان مهم‌ترین عنصر در اتاق غذاخوری که از فضاهای رسمی هر خانه‌ای محسوب می‌شود اهمیت فراوانی دارد.
در حقیقت میز غذاخوری، تنها وسیله‌ای نیست که روی آن سرو غذا و خوردن غذا صورت می‌گیرد، بلکه فضایی است که دوستان و اقوام دورتادور آن می‌نشینند و پذیرایی می‌شوند و لحظات شاد و به یادماندنی‌ای را خلق می‌کنند. بنابراین انتخاب و خرید یک میز غذاخوری مناسب بسیار مهم است. در ادامه در خصوص نکته‌هایی که هنگام انتخاب میز غذاخوری باید به آنها توجه کنید و چیزهایی که باید از خود بپرسید بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پنج پرسش کلیدی پیش از خرید میز

۱ – آیا از سبک دکوراسیون خانه خود مطمئنم؟
میز غذاخوری تنوع بسیاری از لحاظ قیمت دارد.
از قیمت‌های بسیار پایین تا قیمت‌های بالا در بازار موجود است.
اگر شما دقیقا می‌دانید که دکوراسیون خانه شما چه سبکی دارد و میز غذاخوری مناسب با آن چه گزینه‌ای است، می‌توانید به آسانی و بدون ترس برای خرید یک میز گران‌قیمت اقدام کنید. اما اگر در این زمینه مردد هستید و هنوز دقیقا نمی‌دانید سبک خانه و میز مناسب برای آن چه چیزی است، گزینه‌ای ساده و با سبکی خنثی که قیمتی مناسب دارد را انتخاب کنید تا بتوانید پس از مدتی با روشن شدن تکلیف سبک خانه به راحتی آن را عوض کنید.

 

پس از تعیین سبک و ظاهر میز، توصیه می‌کنیم در هر دو صورت میزی را خریداری کنید که از لحاظ کیفیت قابل قبول باشد؛ زیرا میزهایی که بیش از اندازه ارزان و بی‌کیفیت هستند، در حقیقت یکبار مصرف هستند! و خیلی زود صدمه می‌بینند؛ بنابراین خرید یک میز خیلی ارزان با کیفیت بسیار کم، نه تنها صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیست بلکه خیلی زود شما را وادار به هزینه مجدد می‌کند.

 

 ۲  – لمس چه سطحی برای من دلنشین است؟
به این فکر کنید که هنگام صرف غذا لمس چه سطحی می‌تواند برای شما خوشایند باشد: شیشه را ترجیح می‌دهید یا مرمر را؟ چوب یا فلز؟  پاسخ به این سوال می‌تواند تلکیف جنس سطح میز را برای شما روشن کند. اگر گزینه چوب را انتخاب می‌کنید باید توجه داشته باشید که سطح چوبی میز حتما باید صاف و نرم باشد. هنگام خرید میز حتما سطح آن را با دستان خود لمس کنید تا از لطافت و نرمی آن مطمئن شوید. (راهنمای خرید میز ناهارخوری)

 

۳  – چه سبک میزی را دوست دارم؟
برای پاسخ به این سوال باید مشاهدات خود را گسترش دهید.

عجولانه تصمیم نگیرید بلکه مدتی را صرف ورق زدن مجله‌ها و دیدن عکس‌های مختلفی از انواع میزهای ناهارخوری کنید. به فروشگاه‌ها بروید و از انواع میزها بازدید کنید و ببینید کدام مدل بیشتر چشم شما را به خود جذب می‌کند و دوستش دارید.

 

۴ – چند نفر قرار است دور میز غذاخوری خانه من بنشینند؟
این موضوع بستگی به جایگاه زندگی شما و سبک آن دارد.
برای مثال اگر زوج جوانی هستید و در ابتدای زندگی مشترک به سر می‌برید، نیازی نیست که میزی بزرگ با تعداد صندلی‌های زیاد را خریداری و در خانه خود قرار دهید. اما هرچه پیش می‌روید و دارای فرزند می‌شوید و میهمانان شما بیشتر می‌شود، طبیعتا میزبان تعداد بیشتری از میهمانان خواهید بود و باید به فکر میزی بزرگتر با تعداد صندلی بیشتر باشید. بنابراین مهم است که شرایط و موقعیت زندگی خود را بسنجید و تعیین کنید که به چه تعداد فضای نشیمن دور میز غذاخوری نیاز دارید.

 

۵  – چه میزان مراقبت را می‌توانم متعهد شوم؟
اگر شاغل هستید و نمی‌توانید زمان زیادی را به مراقبت و نظافت میز غذاخوری خود اختصاص دهید، انواعی را انتخاب کنید که به مراقبت کمتری نیاز دارند و دیر آسیب می‌بینند و دارای سطحی ضد لکه هستند. اما اگر در خانه زمان کافی دارید و می‌توانید برای نظافت و نگهداری از میز وقت صرف کنید، انواعی را خریداری کنید که به مراقبتی در سطح متوسط نیاز دارند؛ مانند میزهای ساخته شده از چوب طبیعی مثل چوب افرا و بلوط که به راحتی با دستمال نم‌دار تمیز می‌شوند. اما برای درخشان ماندن و ترک نخوردن باید آنها را سالی ۲ یا ۳ بار با روغن مخصوص پلیش کرد.

 

هم‌چنین میزهایی که به مراقبت‌های درجه یک و بسیار زیاد نیاز دارند نیز برای افرادی که وقت و حوصله کافی دارند مناسبند. این میزها قسمت‌های بسیار ظریف و جنسی حساس دارند که باید با دقت و حساسیت به نظافت و مراقبت از آنها بپردازید اما در عوض این نوع میزها جلوه‌ای بسیار زیبا و شیک دارند.

 

راهنمای خرید میز ناهارخوری – خرید میز ناهارخوری-بررسی دکوراسیون داخلی
صندلی – راهنمای خرید میز ناهارخوری – معماری داخلی – خرید لوازم خانه اسباب و اثاثیه

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98