معمار 98

جزوه تنظیم شرایط محیطی دانشگاه تهران-دکتر قیابکلو + دانلود رایگان

جزوه تنظیم شرایط محیطی

جزوه تنظیم شرایط محیطی خانم دکتر زهرا قیابکلو از اساتید دانشگاه تهران برای کنکور ارشد دانشجویان معماری مخصوصاً گرایش تکنولوژی معماری است که به صورت رایگان حهت دانلود قرار گرفته شده است.

 

برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد معماری و یا معماری منظر; درس تنظیم شرایط محیطی در گروه دروس فنی قرار دارد; دروس فنی شامل چهار عنوان درسی کلی است. این بخش شامل ۳۰ سؤال است و ضریب آن برای گرایش های مهندسی معماری، مطالعات معماری ایران، بازسازی پس از سانحه و معماری داخلی (۳)، برای گرایش مهندسی معماری اسلامی (۲) و برای گرایش معماری منظر (۱)، درنظر گرفته شده اشت.

درس تنظیم شرایط محیطی دارای چند بخش کلی است; بخش اول آشنایی با راهکارهای بهینه در استفاده از نور طبیعی و نور مصنوعی در امر طراحی است; بخش دوم مربوط به راهکارهای طراحی اقلیمی شامل استفاده از باد و شیب زمین و غیره است و بخش سوم مبحث آکوستیک در ساختمان را شامل می‌شود.

جزوه تنظیم شرایط محیطی

 

درس تنظیم شرایط محیطی

منابع مهم این درس شامل: کتاب راهنمای طراحی اقلیمی تألیف دکتر قبادیان; کتاب اقلیم و معماری تألیف مرتضی کسمایی، بررسی اقلیمی ابنیه سنتی تألیف دکتر وحید قبادیان و کتاب فیزیک ساختمان تألیف خانم دکتر قیابکلو است. البته باید این نکته را به خاطر داشت که این کتاب ها دارای مشترکاتی در مطالب هستند، ولی باز حجم این منابع بسیار زیاد است.

در ادامه جزوه نور و صوت یا تنظیم شرایط محیطی دانشگاه تهران تألیف مدرس زهرا قیابکلو جهت دانلود قرار گرفته شده است.

 

جزوه تنظیم شرایط محیطی خانم دکتر زهرا قیابکلو
  • رمز: memar98.com

آزمون نظام مهندسی ساختمان - معمار98